Direktlänk till inlägg 24 februari 2009

Akupunkturtentan och en semla

Av Helene - 24 februari 2009 19:37

Idag har även jag unnat mig en semla. Det var inte så gott som jag inbillade mig att det skulle vara men den slank ändå ner utan problem.

Jag tror att jag kan vara utan semlor egentligen. Är inte så förtjust i mandelmassan nämligen. Förstod i alla fall att dom sålt mängder i butiken för  i kyldisken för semlor var det nästan tomt.

Sitter och försöker uppamma energi till att lösa de sista frågorna på hemtentan. Den är ganska klurig och jag märker att det är viktigare än någonsin att anteckna allting som vår föreläsare säger.

Ibland tappar jag fullständigt tråden och blandar ihop alla element och stagnationer och annat som man behöver ha koll på. Yin och Yang är mer omfattande än man först tror. Men, det är väldigt roligt och intressant och som jag tidigare sagt ett helt nytt sätt att tänka.

I nästa vecka är det dax för föreläsningar igen. Det skall bli kul som vanligt och så får vi nog besöka våra patienter också.

Intressant att se om det har hänt något med dom.

Måste träna mer på meridianerna också. Det känns just nu som ett oöverstigligt hinder men jag vet att dom kommer att sitta som ett "smäck" tillslut vare sig jag vill eller inte.

För den som inte vet det så går jag en kurs på Arcanumskolan i Brastad/Lysekil. Akupunktur för häst hund och katt. Om du är nyfiken så gå in på deras hemsida. www.arcanum-utbildning.se och titta på kursutbudet och på allt annat dom kan erbjuda.

Regnet det bara öser ner just nu och jag hoppas förstås på att snön försvinner illsnabbt. Vågar knappt kolla in prognoserna om det nu skulle vara så att det står minusgrader på väderkartan.

Har en ny deckare på lut som gärna vill bli läst. Bäst att skynda på.

Kram till alla


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 31 januari 2019 14:09

Nu är jag på plats och tänker faktiskt försöka ge mig på att blogga lite oftare.Lusten att skriva är inte borta men jag skriver i helt andra sammanhang nu för tiden.Jag kan berätta att livet inte ser lika dant ut nu som det gjorde 2015 i november.När...

Av Helene - 15 juli 2017 00:25

Sist jag skrev var i april 2015.Det är över 2 år sedan.Den senaste veckan har jag känt ett visst sug att skriva igen så nu blir det snart några nya inlägg.Livet har liksom sprungit ikapp mig och numera är jag pensionär, sittandes i rullstol för det m...

Av Helene - 20 april 2015 19:04

Men oj, jag har visst en blogg som bör tas omhand. Ser ju att en och annan kollar om jag skriver något. Hej på er!   Nu för tiden arbetar jag som lärare. Det var några år sedan. Det är ungefär som att cykla. Inte sjuttan har jag glömt pre...

Av Helene - 30 januari 2015 00:08

Ny hemsida äntligen! Den gamla tog liksom slut av någon anledning. www.kurhomeopati.com heter den. Välkomna in på sidan!   Med risk att hamna i dispyt med något troll så lägger jag ut min fb länk också.https://www.facebook.com/CurenturDjurh...

Av Helene - 16 januari 2015 21:50

Fredag kväll. Kallt i huset. Glömde att ta in ved förut så jag får skylla mig själv.Göteborg fick besök av mig idag igen.Hjälpte min mamma en stund med sjukbesök.Det är jobbigt för henne att åka till sjukhuset varje dag för att hälsa på sin livskamra...

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards