Alla inlägg den 23 februari 2009

Av Helene - 23 februari 2009 12:42

Idag minsann, har jag förutom pulsat i snön till Lilla Blå hunnit med diverse städning av bil.

Tog mig också för att äntligen sätta på mina dekaler på rutorna. Visserligen är dom små, men förhoppningsvis ger dom ett resultat.

Det känns toppen att ha fixat det här!


 


Bilen hade inte blivit flyttad och grannen hade tydligen kommit förbi utan problem. Antagligen är det så att jag oroar mig helt i onödan. Dessutom var det saltat i backen upp till deras hus så nu är det fritt fram att köra igen. Hurra, säger jag och har inte en aning om jag själv kommer upp för min egen hysteriska backe men det visar sig om en stund. Jag skall ut och åka igen.

Tog med mig kameran för att föreviga mitt pulsande i snö. Märker att jag har dålig kondis. Blir genomsvett av en snöpromenad på 600 m. Vill så gärna ta på mig joggingdojorna och ta en runda men det funkar ju inte just nu av förklarliga skäl.

I stallet var det lugnt, alla hästarna var ute och Lisen stod och tittade över staketet som om hon tyckte att vi skulle hitta på något. Mockningen gick fort idag, skall fylla på med ny torv i kväll innan dom kommer in. Vattnet hade inte frusit......tyder på bättre tider.... När det är så kallt med minus så är det svårt att skura ur hinkarna så det blir fräscht, idag gick det utmärkt och det känns finemang.

Kände faktiskt ridlust igen, kanske det blir en "ny vår" för mig och Lisen.

Man kan ju alltid hoppas!

Jag längtar efter tulpaner, det får bli dagens uppdrag!

Ha det



Av Helene - 23 februari 2009 09:02

 Utsikt från mitt köksfönster ovan diskbänken


Oj vad jag har sovit i helgen. Långa arbetspass tar musten ur mig än så länge eftersom allt är så nytt. Nu är jag pigg igen!

Det värsta med att vakna idag var när jag upptäckte att mitt kaffe snart är slut. Jag älskar mitt kaffe på morgonen och idag fanns det ytterslt lite kvar i burken. Jag fick mig en kopp bara.

Lilla Blå följde inte med ända hem igår utan står "parkerad" på ett idiotiskt ställe efter vägen. Alldeles för mycket våt snö för att kunna ta sig hem till huset.

Grannarna har förhoppningsvis samma problem, annars är dom nog inte så glada på mig för att jag hamnat mitt ivägen för dom. Tyvärr hade jag inte så mycket att välja på. Jag kom nästan ända upp till toppen men fick ge upp för jag höll på att köra i diket. Inte så bra precis.

Skall flytta mig om en stund, vet bara inte hur jag skall kunna vända bilen för det finns inte vändmöjligheter här. Bara granar som står ivägen.

Det är spännande på landet skall jag säga.

Hör att mitt kylskåp inte mår bra. Det fattas bara att det säger upp sig. Kanske skall jag frosta av eller något sådant. Ibland funkar inte avfrostningen som den skall. Känner hur det står där och drar onödigt mycket ström. Inte bra alls.

Min köksspis och blockeldning.

Funderar en hel del på hur jag skall lära mig att elda maximalt i spisen och kaminen. Det handlar ju inte bara om mysfaktor för mig eftersom jag eldar för att värma upp huset också. Ved är ju bra men blocken brinner längre och är kanon om jag skall iväg en stund eller när jag skall gå och lägga mig. Brinntiden är ju annorlunda som sagt och blocken utvecklar ju mycket värme. Hmm, jag undrar vem som kan sånt här och som kan tipsa mig. Lika bra att ta hjälp av en kunnig person än att experimentera under några år.

Nä nu är det dax att agera.....lite plockande här och där sedan bär det av till Lilla Blå.

Ha en bra och härlig dag,

kram till er alla



Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards