Direktlänk till inlägg 24 december 2014

Förändringar över tid

Av Helene - 24 december 2014 23:59

En minut kvar på julafton!

Som vanligt gick allting väldigt fort. Vips är det ett år kvar till nästa gång.

Lite snö trillade ner när vi åkte från den stora staden. Snacka om tunnt lager.

Kunde få kommit lite mer eftersom det blir ljusare ute när snön finns där.

Kanske behöver jag inte vara orolig för snötillgång, förr eller senare får vi väl så vi tiger ett tag.


I år har vi ingen gran, det känns konstigt. Den här julen har inte varit som den brukar.

Så är det nog ibland. Det är lite vemodigt med vissa förändringar.


Pratade med Lisa om förändringar och julfirande som kan föändras över tid. Satte nästan i halsen när hon 

frågade om jag kan tänka mig att fira jul i skåne i stället för att sitta här för mig själv när jag blir den enda

gamlinen i  familjen. Har ju inte ens varit i närheten av att det skulle kunna bli så.

Men visst vi hamnar väl där om inte alltför många år kan jag tro helt visst.


Har teven på och hör en julkonsert lite på avstånd. Tänker se en repris på Ögonvittnet, missade den i veckan.

Ungarna, förlåt, mina unga vuxna sover som klubbade. 

Hundarna också, katterna är det lite mer fart på. De skall plötsligen ha all uppmärksamhet.

Själv är jag illtrött, men som sagt...lite mer från TV får det bli.

Hoppas nu att du som läser detta har haft det bra på julafton.

Det har jag!

Kram





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 31 januari 2019 14:09

Nu är jag på plats och tänker faktiskt försöka ge mig på att blogga lite oftare.Lusten att skriva är inte borta men jag skriver i helt andra sammanhang nu för tiden.Jag kan berätta att livet inte ser lika dant ut nu som det gjorde 2015 i november.När...

Av Helene - 15 juli 2017 00:25

Sist jag skrev var i april 2015.Det är över 2 år sedan.Den senaste veckan har jag känt ett visst sug att skriva igen så nu blir det snart några nya inlägg.Livet har liksom sprungit ikapp mig och numera är jag pensionär, sittandes i rullstol för det m...

Av Helene - 20 april 2015 19:04

Men oj, jag har visst en blogg som bör tas omhand. Ser ju att en och annan kollar om jag skriver något. Hej på er!   Nu för tiden arbetar jag som lärare. Det var några år sedan. Det är ungefär som att cykla. Inte sjuttan har jag glömt pre...

Av Helene - 30 januari 2015 00:08

Ny hemsida äntligen! Den gamla tog liksom slut av någon anledning. www.kurhomeopati.com heter den. Välkomna in på sidan!   Med risk att hamna i dispyt med något troll så lägger jag ut min fb länk också.https://www.facebook.com/CurenturDjurh...

Av Helene - 16 januari 2015 21:50

Fredag kväll. Kallt i huset. Glömde att ta in ved förut så jag får skylla mig själv.Göteborg fick besök av mig idag igen.Hjälpte min mamma en stund med sjukbesök.Det är jobbigt för henne att åka till sjukhuset varje dag för att hälsa på sin livskamra...

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards