Alla inlägg under oktober 2009

Av Helene - 31 oktober 2009 23:36

Facebook..... inte för mig tänkte jag för månader sen. Då blev jag uppmuntrad till att ändå

skaffa mig detta fenomen eftersom "alla" andra hade det.

Jag fick lova min dotter att inte ens tänka tanken på att göra vänförfrågningar till henne

och det har jag hållt. Jag vill inte se hennes bilder och annat om hon inte visar mig dom själv.

Under lång tid hände inget på min facebook. Det berodde på att jag fick spader när jag skulle
försöka begripa mig på sidorna så jag iddes inte till slut titta in där.Jag hade endast 4 vänner!!!!
och var nöjd med det.

Av någon anledning var det någon på jobbet som frågade om jag hade facebook. Jodå, sa jag,
det har jag.

Va, har du facebook!!! (hmmm, vet inte om dom tycker att jag är uråldrig) Sen dess har det trillat in
fler och nu börjar gamla elever dessutom hitta mig av någon anledning. 2 elever bara idag.

Lite kul är det allt!

I övrigt har jag ägnat mig åt arbete. Det är ibland en mycket stor utmaning att arbeta med
funktionshindrade. Vissa dagar är jag väldigt trött när jag kommer hem, andra dagar som idag

är jag superpigg och nöjd med dagens arbete.

Det är väldigt kul det här! Inte sjutton trodde jag att detta skulle bli en sådan kick för mig i
arbetslivet. Kanske trillar man tillbaka till det man en gång funderade på att bli, nämligen
speciallärare åt just funktionshindrade.

Nu funkar jag ju inte som lärare utan som rehabassistent. Det är ett superbra jobb.

Nä vet ni, jag har en bra bok som väntar på mig...

sov gott


Av Helene - 29 oktober 2009 11:43

En strålande dag! Önskar att jag hade varit ledig hela dagen men det är jag inte.

Tidigt i morse åkte jag iväg för att kolla in klickgolv till mitt stora rum.

Har hittat ett ställe där jag kan handla golv billigt.

Här borta i skogarna finns det både det ena och andra stället som kan vara bra att känna till när man skall

handla saker till hemmet.

Hittade ett bokgolv som jag tror skulle passa ganska bra.

Det drar rejält om fötterna på mig nu och jag måste åtgärda detta. Annars blir det ju lite onödigt med värmepump.

Blev erbjuden en stor tvättmaskin för bla hästtäcken men jag vet inte var jag skall ställa den bara.

Tror inte att jag får in den i mitt badrum precis.

Det tål att tänka på. Inte för att jag absolut vill ha en maskin för hästtäcken, man kan ju köra vanliga tvättar i den också. Kanske är den lite väl stor bara och blir dyr att tvätta i bara för det.

Hittade också plexiglas och tätningslist för en billig peng.

Har redan tröttnat på leran runt huset.

Den följer ju med in och jag blir så irriterad på att behöva torka golv flera gånger om dagen.

Hagarna börjar bli leriga dom också. Jag klafsar i lera överallt känns det som.

Nu skall jag befria Lisen från hennes täcke. Skulle tro att hon vill vara utan en solig dag som denna.

Kram till er därute.....




Av Helene - 27 oktober 2009 23:45

I kväll har jag legat inrullad i en yllefilt och tittat på en film, igen! Jag har blivit helt
filmgalen.

Ser allt just nu, nåja, inte riktigt allt. Inte skräckisar och inte love.

Men allt annat går ner för närvarande. Skön avkoppling tycker jag.

I morgon skall jag på brandutbildning. Vet bara inte var vi skall vara men det ordnar
sig nog i morgon fm.

Fick hö levererat idag. När jag kom hem upptäckte jag att gubbarna hade lagt alla
balarna under tak i ena boxen.

Helt underbart gjort, men nu får inte hästen plats Glad och jag blir tvungen att flytta
på allihop Gråter till ett annat ställe.

Jag blev ändå glad över att dom lagt möda på att skydda allt hö från regn.

Skulle hämta ut ett paket skickat med DHL men det fanns inte på hämtstället, knasigt.

Jag har köpt tyg på tradera som jag skall ha till draperi. Såg fram emot detta men nu
får jag istället jaga rätt på paketet var det nu kan befinna sig.

I övrigt kan jag meddela att det är 2 miusgrader ute och jag tyckte att det var halt på
sina ställen när jag körde hem vid åttatiden.

Vi hörs, kram



Av Helene - 26 oktober 2009 23:26

Ville bara meddela att rymmaren stannat i hagen hela dagen. Jag lyckades till slut lägga i en maskin
tvätt och även snurra runt med dammsugaren en stund.

Stallet fick en stenmur, modell mindre och sen körde jag grus en stund. När jag var trött på det fixade
jag till en stalldörr till Charmtrollet. Den är vit..... gjord av en sänggavel som passade kanonbra.

Tur som en tok hade jag också för att jag redan hade gångjärn, traditionella boxjärn.

Jag köpte dom förra hösten för att använda dom vid mina sängsidor.(Längsta modellen)
Det blev rätt bra kan jag säga.

Hängde en spetsgardin av äldre modell på var sida av sängen. Kände hur den lantliga romantiken spred
sig i sovrummet en stund. Det blev väldigt bra, hade tänkt mig en sänghimmel men det var alldeles för
joxigt så jag susade iväg till Granngården och inhandlade dessa gångjärn.

Tänk vad bra det är när saker kan användas på olika sätt.

Om ni undrar vad jag gjorde med spetsgardinerna.....dom hänger fortfarande uppe men eftersom jag
gjort ett rumsbyte så utnyttjar jag nu takbjälkarna att fästa gardinerna i. Det blev bra det med.

I morgon skall jag jobba så jag hinner inte så mycket med stallet men jag hoppas att jag kanske hinner

fixa Lisens dörr och strö boxarna. Sen kan dom flytta in.

Det gör inte så mycket att all panel inte är på plats. Ingen häst kan ta sig ut och det regnar inte in heller.

Det skall bli såååååå skönt när jag äntligen får in dom under tak.

Nä, nu skall jag sova, kram till er alla Glad

Av Helene - 26 oktober 2009 12:56

Min utsökta välplanerade dagsplan är fullständigt ur balans!

I stället för date med dammsugaren har jag jagat förrymd ponny igen.

Nu har han hittat ett nytt ställe att ta sig ut på. Lisen var mycket upprörd över detta.

Dessutom har han rullat sig i leran på den nya vägen som tillverkas här.

Han ser ut som en vandrande geggpöl. Kanske han drömmer om att ha samma färg som Lisen.

Det enda på honom som har normal färg är hans söta små öron.

Nu är han inlurad i hagen igen och står och blänger på mig så fort jag tittar åt hans håll.

Jag tror han funderar på var han kan ta sig ut nästa gång.

När han är lös brukar han vara precis där jag är, dvs han vill gärna gå in i stallet, hjälpa till att köra sten,

spika lite och vara allmänt ivägen. Lite charmigt tycker jag nog, men om jag vill ha honom i hagen så skall han vara där och ingen annan stans.

En dag när Lisa kom från sin praktik så mötte hon honom halvvägs till grannen. Man blir ju lite orolig förstås, mest för att Lisen skall ta sig ut och dra iväg hon också.

Är dom dessutom två så kan det ju hända att dom går lite för långt.

Djur innebär ständiga överraskningar och meningen är väl att man alltid skall ligga steget före.

Vilket man ju inte alltid gör, inte jag i alla fall.

God fortsättning på dagen......


Av Helene - 26 oktober 2009 09:08

Hoppade ur sängen vid åtta. Har en ledig dag framför mig.

Den är visserligen inplanerad i minsta detalj men det känns ganska ok ändå.

Har ett bokat möte med dammsugaren och tvättmaskinen nu på förmiddagen.

Kunde vara roligare en ledig dag, men ibland bara måste man.

Sen blir det att svara på några mejl. Jag har blivit lite slarvig med det tycker jag.

Hundarna skall få sig en blöt promenad fram på dagen och sen har jag ju lilla stallet kvar att pyssla med.

Måste bara hinna vara där innan mörkret faller.

Belysning finns inte ännu och det är mindre lätt med ficklampa.

Skall försöka fota mina framsteg under dagen och hoppas på att bilderna inte blir för mörka.

Ha en bra dag, nu blir det blåbärsshot för min del.....


Av Helene - 25 oktober 2009 17:50

Nu sitter man här i mörkret! Ja, inte så att elen försvunnit men dagsljuset försvann för tidigt.

Förut kunde jag ju gå omkring och pyssla utomhus och se vad jag gjorde, men det var svårt idag.

Normalt kommer jag hem vid fyra när jag jobbat på dagen och då har ju "lyset" varit på en stund till.

Bara att inse att det bara blir mörkare inom den närmsta tiden för att redan i januari vända till det bättre.

Har parkerat granris i mina blomlådor och garnerat med rönnbär och lagt dit min ljusslinga.

Det ser lite mysigare ut när jag kommer hem och slingan är tänd.

För att klara vintern dricker jag min blåbärsshot, FX droppar  (gjord på nooni) i munnen och äter mina omega tre.

Kanonbra för man blir piggare. Kyäni dök upp i rättan tid.

Synd att de jag berättat om Kyäni för har så svårt att förstå hur bra det här är, men det visar sig väl med tiden.

Man behöver ju inte bygga nätverk för att komma åt produkten precis.

Gå in på www.kyani.net/curentur så hamnar ni på min sida. Där kan ni läsa om produkterna och även beställa om någon känner för det.

Jag lovar att det är kanon att dricka blåbärsshot och bli pigg! Smörjer alla leder tack vare alla antioxidanter som finns i juicen.

Kyäni växer snabbt som nätverk och kommer att lanseras den 14 november.

Igår testade jag ju att sätta klickgolv som vägg i mitt stall. Hur bra blev inte det!!!!! Jag är helnöjd och det var busenkelt. Bilder kommer men det måste vara lite ljusare ute när jag fotar.

Sitter nu här och väntar på att åka och hämta dottern som varit hos mormor och hälsat på. Hon har hunnit jobba också.

En vecka kvar på sin praktik och sen tillbaka till skolan igen. Jag tror att hon har gillat att vara hemma ett tag.

Det blir jobbigt i längden att samsas med 4 andra tjejer i en lägenhet dag ut och dag in.

Ha det gott tills nästa gång,

Av Helene - 24 oktober 2009 12:15

Lördag förmiddag och regn. Jag har tillbringat förmiddagen i stallet förstås. Det är bäst att passa på när

det är ljust ute.

Kom på den lysande idéen att klä väggen på insidan av "gången med klickgolvsbrädor som jag har liggande.

Dom bara ligger där och räcker inte till något alls. Två olika sorter men bara en kartong av varje.

Dessutom har dom några år på nacken så jag tror inte att jag kan hitta fler av samma sort. Kan inte heller påstå att jag tycker att dom är snygga precis så det gör inget om dom används.
Bättre att använda dom även om dom inte är gjorda för utomhusbruk.

Detta blir min syssla fram tills jag skall iväg till jobbet. Nu skall jag fika och äta en macka.

Ha det bra i dag, det skall jag Kyss


Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards