Direktlänk till inlägg 11 maj 2012

Nyttig kväll för mig

Av Helene - 11 maj 2012 22:41

Det blåser och regnar idag vilket gör att jag äntligen har pillat lite med min hemsida och diverse andra saker som hör ihop med Curentur Djurhomeopati.

Äntligen har jag en ny facebooksida som heter www.facebook.com/CurenturDjurhomeopati .

Här finns det inte så mycket än men gå gärna in och titta på det som finns och använd gillaknappen. :)

Har också fixat en speciell sida till mobilsökning så att de som vill ha tag i mig slipper läsa microbokstäver i mobilen.

Det är jag också nöjd med.

Nu fattas det bara några väl valda annonser i dagspressen och på vissa internetsidor så skall jag väl vara igång igen.

Ser fram emot att öppna dörren och välkomna min första patient här i huset. Rummet är klart nu, målat och pimpat. Vill bara få igång den stationära datorn också så är det komplett för stunden.


Idag jobbar man ju med dataprogram när det gäller att ta fram ett läkemedel. Det är suveränt men det är bara en fingervisning eftersom du ändå måste läsa om de olika läkemedel som dyker upp när du repertoriserar. 


Under våren har jag gett mina hundar och katter ett läkemedel som bla kan hjälpa till att bli av med inälvsparasiter.

Har under senare år haft goda resultat med detta medel men i år fick jag en oväntad reaktion hos en av hundarna.

Medlet jag använder kan ju givetvis användas i annan behandling också.

Leo, min lilla schipperkekompis har ju alltid varit lite egen. Ibland vill han inte att man rör honom eller så blir han vansinnigt upprörd när jag fösöker vara närgången och kolla hans klor, öron eller en eventuell fästing. Då flyr han och han surar - länge. :) Allt elände är mattes fel i hans värld.

I år har han förändrats radikalt. Han är glad hela tiden, hälsar intensivt, vill ligga nära mig i soffan och kan till och med hoppa upp i knät på mig. Mycket märkligt tyckte jag. Av någon anledning satt jag och läste om bla cina och då såg jag att det läkemedlet stämde in på Leo på pricken. 

Cina vill inte att man rör dom, dom har leverproblem och humör, våldsam hunger, kliar näsan och öronen, ogillar att bli klappad hur som helst, ofta hård svullen mage, sur lukt mm som stämmer in till stor del på Leo.
Cina är irriterad, inte nöjd med tillvaron alla gånger, gillar inte förändringar så mycket och då känner han sig hotad och drar sig undan. 

Han är personligt förolämpad mellan varven utan att jag är inblandad men cina siktar in sig på personliga bindningar så allt är mer eller mindre mitt fel. :)

Nu har jag alltså en glad hund som har blivit en mycket trevlig personlighet utan att vara helt "ny". Bara mer positiv och det är roligt. Han mår kanonbra just nu den gamla herr´n. Äter glatt allt han hittar emn hans humör har blivit toppen.

Så kan det vara när man har tillgång till dessa fantastiska hjälpmedel hemma!

Nu är klockan över elva och det är dags att hoppa i bingen, upp kl. 05.30 och iväg till jobbet. Slutar tidigt som tur är och hoppas att jag får besök av en god vän i morgon kväll.

Det får bli ett glas vin och något gott att tugga på.

Kram till er alla, jag är så nöjd med regn och blåst - det har hjälpt mig idag ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 31 januari 2019 14:09

Nu är jag på plats och tänker faktiskt försöka ge mig på att blogga lite oftare.Lusten att skriva är inte borta men jag skriver i helt andra sammanhang nu för tiden.Jag kan berätta att livet inte ser lika dant ut nu som det gjorde 2015 i november.När...

Av Helene - 15 juli 2017 00:25

Sist jag skrev var i april 2015.Det är över 2 år sedan.Den senaste veckan har jag känt ett visst sug att skriva igen så nu blir det snart några nya inlägg.Livet har liksom sprungit ikapp mig och numera är jag pensionär, sittandes i rullstol för det m...

Av Helene - 20 april 2015 19:04

Men oj, jag har visst en blogg som bör tas omhand. Ser ju att en och annan kollar om jag skriver något. Hej på er!   Nu för tiden arbetar jag som lärare. Det var några år sedan. Det är ungefär som att cykla. Inte sjuttan har jag glömt pre...

Av Helene - 30 januari 2015 00:08

Ny hemsida äntligen! Den gamla tog liksom slut av någon anledning. www.kurhomeopati.com heter den. Välkomna in på sidan!   Med risk att hamna i dispyt med något troll så lägger jag ut min fb länk också.https://www.facebook.com/CurenturDjurh...

Av Helene - 16 januari 2015 21:50

Fredag kväll. Kallt i huset. Glömde att ta in ved förut så jag får skylla mig själv.Göteborg fick besök av mig idag igen.Hjälpte min mamma en stund med sjukbesök.Det är jobbigt för henne att åka till sjukhuset varje dag för att hälsa på sin livskamra...

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards