Alla inlägg under augusti 2010

Av Helene - 31 augusti 2010 20:51

Hmmmmm, nu har jag fått två förfrågningar om varför jag inte bloggat på länge.

Man kan undra varför men jag lovar att det finns skäl för det! Dock lite hemliga.

Bilder tar jag inte många för närvarande tyvärr. Det hinns inte just nu.

Lisa har äntligen hamnat i Lund. Vi fick till slut en lägenhet till henne hos en härlig familj som bor i ett hus mitt emot ridskolan i Lund. Hästar lockar fortfarande och hon har ridkläderna med sig för säkerhets skull.

Nu har hon inte långt till universitetet eller centrala Lund. Kompis har hon hittat också. Hon heter för säkerhets skull Lisa hon med.

Nu kan jag slappna av hoppas jag.

Det har varit en tuff sommar på många sätt.

Sjuka föräldrar, lägenhetsjakt, nattjobb!!! som inte stämde med Lisas arbetstider vilket gjort att hon har släpat på en nattväska för hon har inte kunnat ta sig hem när jag jobbar. Det tärde på både henne och mig.

Nu är det över även om sjuka föräldrar inte går över i första taget.

Bilen har dött och jag har en annan. Det är en Volvo 850. Går som ett skott och är hur bra som helst men jag saknar min Kia.

Löjligt, sa en god vän, man kan inte sakna en bil. Det kan man visst! Det är inte svårt alls, det är jag ett levande bevis på.

I morgon har jag lite sovmorgon. Känns kanon! Sen skall jag jobba några timmar.

Eftermiddagen är bara min och då skall jag dejta både dammsugaren och skurhinken. Man kan ju fundera på hur kul det är...men faktiskt så känns det rätt ok.

Hösten verkar ha kommit till min skog. Lite svårt att hitta kantisarna som döljer sig bland löven. Det finns lika mycket här i år som förra året om inte mer...

Jag plockar varje dag som jag är ute med doggisarna, ibland får jag blunda när jag går hem för det finns inte plats i påsen. Det ni! Nu  blir ni allt lite avundsjuka :)

Nu skall jag gå ut och hämta in lite hästmat och hönsfoder. Inte in i huset förstås. Kanske dumt att lämna det utanför bilen. Inte för att jag tror att det skall regna men jag oroar mig för all fukt som belägrar oss nattetid.

Ha det alla ni som läser min blogg, jag ser att jag har en del besökare trots torkan.

Kram


Av Helene - 11 augusti 2010 22:55

Alldeles nyss kom Majsan katt och ville kela. Hon förvånar mig dagligen med sina infall. Kan inte påstå att hon är så väldigt social och vill vara nära men någonstans finns det en "kelamedmiggen" som går igång då och då.

Helst vill hon vara ute och ligga och spana. En favoritplats är i blomlådan under vardagsrumsfönstret. Där har hon totalkoll på framsidan på huset. I år blev det inga blommor där av  förklarliga skäl.

Jag har inte bloggat på evigheter känns det som. Lite less är jag kanske.

Det känns också som att jag inte har så mycket för mig som kan berättas om.

Å andra sidan så har jag väl aldrig haft så speciellt märkvärdiga saker att skriva ner, jag har roat mig med att göra det ändå.

Som vanligt är ponnierna ständigt på rymmen och jag lagar staket hela tiden.

Lisen stannar snällt i hagen och väntar på att dom skall komma tillbaka innanför staketet.

Eventuellt har jag tur och kan låna ett aggregat några veckor tills jag flyttar Lisen.

Mina blommor har snart drunknat och verandan ser inte så trivsam ut just nu. Idag har regnet vräkt ner. Vägen är som en flod. Tack och lov har jag varit ledig hela dagen så jag har inte behövt åka iväg någonstans.

Träffade gamla bekanta i affären ...... hm, jag har visst kört bil idag, det var riktigt roligt att prat med dom.

I kväll har jag legat framför min TV och följt Miss Marple  när hon löser märkliga mord.

Nu skall jag nog ta en kopp te innan jag kryper ner i sängen.

Jag blir alltid väldigt loj när jag jobbat natt upptäcker jag.

Gick av i går morse, sov till halv två, slocknade vid halv tolv i går kväll och sov till kl. var 11, drygt, i dag. Nu är jag trött igen.....det verkar ju inte klokt att det skall ta mer än ett dygn att bli människa igen.

Jag får nog skylla på regnandet.

Ha det så bra ni därute, återkommer nog snart med lite bilder.....


Av Helene - 1 augusti 2010 23:31

Hej alla, idag har fått en häst!

Sant! Lisen är min från och med idag! Tack för förtroendet Jenny.

Hon har ju bott hos mig i flera år nu och varit som min egen. En foderhäst.


Nu är hon bara min, hurra för det!


  


Här är hon, Lisa rider.



Årets första gäng med kantareller. Fler litrar har det blivit sen dess! Magen är full med dessa guldkorn idag. Frästa ihop med broccoli och en bit kyckling så blev det kanon.    

I går hann jag plocka en hel del också. Dom rensades och hamnade i panna direkt för att frysas in.


Ett och annat litet barr hamnar förstås i panna också, men vad gör det........


    


Kattsäkrad hönsgård i det lilla formatet.  Än så länge är dom på tillväxt, under hösten får dom en ny hönsgård med mer yta och ett större hus.

Hörs snart igen - gå en tur i skogen....där finns kantareller......

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards