Alla inlägg under november 2013

Av Helene - 23 november 2013 10:34


Men ser man på en skeptiker i farten!



"Anders

Fredag 22 nov 22:53

Djurhomeopati är bluff och Jeremy Sherr är ökänd på grund av hans påstående att homeopati kan bota AIDS.

Det är sjukt att livnära sig på sådan humbug."


Skrev ett svar på detta påstående men känner nog att det inte ens är värt ett svar.

Tycker nog att det är konstigt att denna Anders har lokaliserat min lilla blogg. 

Som den värsta konspirationsteoretiker kan man misstänka att skeptikerna här i Sverige jagar allt som

finns skrivet av även enstaka homeopater. Vilket pilligt jobb dom har....:)


Gå in på deras hemsida och läs. www.vof.se


På deras sida kan du läsa om vad de uträttar....

 

"Vetenskap och Folkbildning (VoF) är en rikstäckande förening som vill främja folkbildning om vetenskapens metoder och resultat. Vi vill också bekämpa felaktiga och ogrundade påståenden i frågor som kan avgöras vetenskapligt."

"taget från deras hemsida idag den 23 november 2013"

 

Det som tyvärr aldrig framgår när det gäller skeptikernas inställning till bla homeopati är att det finns forskning även inom homeopatiområdet men det tar dom sällan eller aldrig upp. 

Dessutom är många av dom som kallar sig skeptiker ofta välutbildade och säkerligen duktiga inom sina områden men tyvärr hamnar dom oerhört lågt när de ofta på ett raljerande sätt förlöjligar det vi håller på med.

Det finns ett antal välkända läkare/forskare som har tagit som sin uppgift här i livet att slå ner på homeopatin och det finns till och med någon av dom som sägs vara expert på "alternativa metoder"...ofta väldigt dåligt påläst och inte kunnig inom området homeopati i alla fall.

 

Nej, fram för ett synsätt som främjar valmöjligheter och människors rätt att hitta hjälp på ett sätt som känns rätt för var och en.

Oerhört många människor världen över använder sig av homeopati. Det finns homeopatiska sjukhus och högskole/universitetsutbildningar inom homeopati i vissa länder.

Egentrligen är det konstigt att det finns eftersom homeopati inte fungerar enligt skeptikerna. Tänk så många människor som är grundlurade världen över. Det är i alla fall vad skeptikerna anser.

Här i Sverige kan vi tyvärr inte skylta med att vi har högskoleutbildningar precis och vill vi läsa en master i homeopati eller utbilda oss vidare till forskare så får vi vända oss till ex. England.

 

När jag var ganska nyutbildad som djurhomeopat så kom Borås tidning och gjorde en intervjuv. Det var ju kul att tidningen uppmärksammade homeopati eller hur?

Tidningen trycktes och artikeln om mig fanns mycket riktigt där, skriven som dom lovat och inget annat men under min artikel hade dom lagt in en "skeptikerruta" där det stod att homeopati inte fungerade och att det var något som veterinärerna tog avstånd ifrån.

(Lite kul är det allt för jag vet flera veterinärer som tycker att det är bra med homeopati eller är intresserade)

 

Hur kul var det på en skala?

Fick en känsla av att till och med tidningen är hårt hållen när det gäller alternativa metoder och att dom inte vågar stå för en liten artikel ens.

Jag hade ändå tur för det dök upp patienter tack vare artikeln så helt bortkastad var den inte. 

 

Det finns mycket att berätta om hur lilla Sverige styrs in i ett "icke-alternativ" där vanligt folk inte skall få välja hur de vill bli behandlade när de blir sjuka. För det är ju sjukvården det handlar om till syvende och sist.

 

Ha en bra dag, nu går jag ut i solen!

 

 

 

 

 

Av Helene - 22 november 2013 13:16

Hej alla som tittar in då och då! Här råder ingen större aktivitet precis. 

Har precis kommit hem från en kurs som varit superintressant.

Homeopati förstås! :)

Kursen heter Dynamis School och vår föreläsare heter Jeremy Sherr.

Vill du veta något om vad Jeremy Sherr och hans Camilla gör till vardags så gå gärna in på 

www.homeopathyforhealthinafrica.org 

För den intresserade kan detta vara ett utmärkt tillfälle att läsa om homeopati i världen.


Jag känner mig mycket tillfreds över att jag tagit mig tiden att påbörja den här utbildningen.

Bra föreläsningar, live patienter, ny kunskap och nya vänner med gemensamt intresse för homeopati.

Kan det bli bättre?!

Utbildningen pågår under tre år och det här var första träffen.

Det var folk från Sverige men också från Finland, USA och Australien.

Snacka om att denna utbildningen är av stort intresse i världen.


Förutom att utbildning alltid är bra så passar det ännu bättre just nu eftersom jag kommer att utbilda mig färdigt till humanhomeopat under nästa år.

För den som är intresserad av homeopatisk konsultation så tar jag emot patienter under handledning av en mycket kompetent homeopat.

Boka gärna in en tid eller tipsa någon du känner som vill ha en homeopatisk konsultation.


Hästar, katter och höns har blivit omhändertagna av mitt hyresvärdpar under dessa dagarna och hundarna har varit med mig.

Idag är jag ledig och försöker smälta allt jag lärt och varit med om.


Det är kallt i huset och jag måste nog sätta fart med att elda så jag inte blir stel som en pinne.

Ringde just och bjöd mig själv på kaffe hos kompisar. Behöver träffa någon och berätta om kursen och höra det senaste som hänt i närområdet :)


Kattungarna har hittat sina hem nu. En heter Nisse och åkte för 2 veckor sedan, lilla Siri åkte förra söndagen och så har jag Lundakatten och en hona till som skall till sina hem vad det lider. Lundakatten får jag köra ner till Lund och den sista lilla godingen skall till Brastad. Det känns bra att fått goda hem till dom små.


Ha det bra tills vi hörs igen!



Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards