Alla inlägg under december 2011

Av Helene - 30 december 2011 10:34



Så var då julen slut och flyttningen avklarad. Ja, åtminstone så att man kan vistas i huset utan att snubbla över kartonger hela tiden.

Har målat en hel del så det ser fräscht ut. En hel del återstår dock.

Idag är jag ledig! Väntar på att Lisa och Jesper skall vakna. Har haft båda kidsen här och nu har även Lisas pojkvän dykt upp. 

Njuter förstås av att huset är stort så att alla får plats.

Till och med hönsen har flyttat till större lägenhet. Inte helt fel för dom.

Ett stort problem här i huset är uppkopplingen till internet. Tror att vi äntligen lyckats få det att funka. Har inte varit ute på nätet på evigheter känns det som.

Skulle passa på att lägga in lite bilder men sladden till kameran är tillfälligt försvunnen så det får bli senare.

I morgon är det nyårsafton. Ett nytt år på G. Det måste bli det bästa året på länge enligt min plan!

Vi hörs

Av Helene - 6 december 2011 00:27

Jag ville bara tala om att jag fortfarande är i farten med min flytt. Fort går det inte.

Har ju passat på att måla lite i nya huset så att det känns fräscht när jag äntligen är

på plats, så viss tid har ju ägnats åt detta roliga. Det blir kanonbra och jag känner mig oerhört

nöjd.

Lilla torpet är tömt på allt och superstädat. Det kändes vemodigt att låsa dörren för sista gången.

Att det varit långt ifrån en rosendröm att bo där spelar ingen roll i det stora hela, jag var verkligen

förtjust i huset och omgivningen.

Har en hel del kvar att ta upp till nya huset. Uthusen har fyllts på under åren och en del sopor blir det ju

alltid när man flyttar och tömmer förråd och annat.

Viss hjälp behöver jag såklart. Lite svårt att flytta transporten, med punka på hjulen och badkaret till

hästarna samt några fler saker.

Sitter här i nya huset och har äntligen lyckats komma ut på nätet. Har stora problem med datorn och upp-

kopplingen till yttervärlden. Mycket irriterande måste jag säga.

Katterna har klarat flytten bra, fick visserligen hämta hem Majsan från torpet idag. Hon försvann i går kväll.

När jag kom ner för att hämta ett lass med prylar satt hon och väntade på mig vid småhusen.

Katt nummer fyra, Pippi, som kommit hem efter mer än tre år på rymmen har utegångsförbud. Än så länge verkar  hon nöjd med det. Hon sover och äter och vill ha lite kel mellan varven. Jag fattar inte att hon överlevt i dessa år.

Lite förändrad är hon, förvildad och vaksam och mer än glupsk. Får se om hon kan lugna ner sig lite med tiden.

Nä, nu måste jag sova. I morgon skall jag måla lite till och förstås hämta några fler saker....

kram på er


Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards