Alla inlägg under januari 2015

Av Helene - 30 januari 2015 00:08

Ny hemsida äntligen!

Den gamla tog liksom slut av någon anledning.

www.kurhomeopati.com heter den.

Välkomna in på sidan!


Med risk att hamna i dispyt med något troll så lägger jag ut min fb länk också.
https://www.facebook.com/CurenturDjurhomeopati

Troll är personer som bara måste tala om att vi som engagerar oss i alternativa behandlingsformer

är farliga, ljuger och skor oss på människors utsatthet.

Många av dessa troll är medlemmar i VOF.
Vof har sett det som sitt heliga krig att ge sig på allt som har med alternativmedicin och annat, som inte är
beprövat i vanlig medicinsk forskning eller inom andra områden, som kan påverka oss människor, så skriker de högt.

Besök deras hemsida om du är intresserad eller för all del, om du är skeptiker.

www.vof.se

Ett av voffarnas röda skynke är bl.a homeopati, men just nu är det antroposoferna som är högvilt.

Det är ju meningen att det skall fattas någon form av beslut när det gäller antroposofisk medicin.
EU vill att Sverige skall bestämma sig om hur dom vill ha det. Tidigare har Vidarkliniken fått dispans för att kunna driva sitt sjukhus.

Det värsta är att dom har en del representanter som inte själva verkar trovärdiga och för mig bottnar det i att dessa

personer verkar HATA allt som dom själva inte väljer att lära sig något om. Dessutom är de högutbildade läkare, forskare eller något annat som visar världen att det som de tycker eller har åsikter om är det enda rätta.

Deras sanningar hamnar på en mycket låg nivå och ibland har dom ett spåkbruk som gör att man häpnar.

Ibland funderar jag på om dom har proppar i öronen när de deltar i diskussioner på TV eller radio.
Det går bara inte att tala med dom. De vill gärna rajlera över alternativa metoder och är mer än lovligt otrevliga mot företrädare för alternativmedicin.
Särskilt är det några mantra de upprepar ständigt, i synnerhet när det gäller homeopati...det finns ingen forskning, det finns ingen forskning, det finns ingen forskning....

DET FINNS FORSKNING INOM HOMEOPAT bara så ni vet.

Tiddelipom, vi hörs








Av Helene - 16 januari 2015 21:50

Fredag kväll. Kallt i huset. Glömde att ta in ved förut så jag får skylla mig själv.
Göteborg fick besök av mig idag igen.
Hjälpte min mamma en stund med sjukbesök.
Det är jobbigt för henne att åka till sjukhuset varje dag för att hälsa på sin livskamrat som

inte mår så bra.

Hundarna fick vara hemma själva i några timmar så jag passade på att fixa lite BARF-mat
och renben till dom innan jag åkte hem.
Nu har dom ätit sin goda BARF och tuggat var sitt ben och är givetvis ovänner om benen som finns.

Fick placera Picnic (griffon belge) på behörigt avstånd från Horacy, brabanconpojken som äger världen.
Åtminstone tror han att han är guds gåva till matte och är ett snille på att härja omkring i huset.

Ser med ett öga på en film på TV och skriver under tiden.
Planen var att arbeta med mina nya hemsidor. Det kan jag glömma... dom låter sig inte arbetas med.
Är inte klara än verkar det som...
Jaja, det kanske dom blir tills i nästa vecka eller så.


Den stora sidan kommer att heta www.kurhomeopati.com och den lilla sidan www.frekvensanalysnu.com
Förut hade jag tre olika sidor och det var för mycket att hålla koll på.
Det blev liksom inget av någon kan man säga.

Nu har jag mottagning härhemma och i Göteborg.

Jag har mitt lilla kattpensionat igång.
Jag arbetar med frekvensanalys.
Jag arbetar med djurhomeopati.
Jag vidarutbildar mig till humanhomeopat.

Hmmm, finns det något mer jag kan göra tro?

Det där med min vidareutbildning kanske någon kan hjälpa mig med. 
Jag söker patienter för min utbildning. 
Vi arbetar med patienter och har handledning av kvalificerade handledare.
Det innebär att jag inte kan fatta egna beslut utan att min handledare godkänt allt jag gör.
Vi tar betalt, men till en lägre kostnad än ett besök hos en homeopat med egen mottagning tar.

Det var allt för idag, nu blir det Shetlanddeckare, mums!


Vi hörs, lukta på en tulpan!






Av Helene - 11 januari 2015 19:45

Nu har det blåst färdigt för den här gången!
Klarade mig fint från skador och hade inget elavbrott! Det är jag glad för.

Idag har det varit en sån där dag då energin försvann innan den ens kom.

Blåst, snöblandat regn och råkyla. Hur uppmuntrande kan det vara?

Fast det handlar väl mest om hur jag bestämmer mig för att känna just idag.

Försökte ta hundarna på promenad men de små liven tyckte inte om vädret och ville helst gå hem.

Akka däremot hade full fart ut i skogen som vanligt.


Här i huset har det flyttat in en griffon som heter Picnic.

Här är han!


 

Enda bild jag har lagt in på min nya dator :) än så länge.
Picnic flyttade hit i juli månad och är en riktig stjärna!


I december flyttade Horacy in här . Han är också en griffon.


 

En livsnjutare som föredrar att ligga under täcket där det är varmt.

Båda är supermysiga och älskar att ligga nära varandra och helst nära mig också.


Akka tycker att det är lagom kul, men hon leker med dom ibland. Då åker stolar och bord åt alla håll.

Ojämn fördelning av storlek på hundar skulle jag tro.


 

Muggarna ovan köpte jag till mig i julklapp till mig själv.
Jag tycker att dom är sååååååå fina och nu har jag problem med att bestämma om dom skall få vara
framme eller om jag skall plocka bort dom till nästa jul.

Vilket jäkla barnsligt problem egentligen, men faktiskt ett problem trots allt.

 

Nu har det i alla fall stått klart att jul och nyår är över och att mina hyacinter blommat ut och ljuset brunnit ner.
Placerade ett nytt blockljus i glaset och slängde hyacinterna i går.

Bara ett år kvar till nästa gång!


Lisa kom hem från LA igår. Oturligt nog landade planet på Kastrup lite för sent för att hon skulle hinna med sista tåget innan Öresundsbron stängde.
Hon var inte överlycklig när hon ringde och idag fick jag veta att tåget gick först kl. 03.40 Hur kul var det

månntro :) 

Å andra sidan, hon har haft kul i 2 veckor så lite fnurr på livstråden står man nog ut med.


Må så gott, nu är det dags för en vaniljlatte!



Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards