Alla inlägg den 13 februari 2009

Av Helene - 13 februari 2009 19:29

Natten avlöpte lugnt men jag blev supertrött ändå och sov till klockan var närmare ett på dagen. Ovant måste jag säga, allting har gått så himla fort idag. I morgon skall jag jobba em, det känns bra eftersom jag blev tillfrågad om jag ville.

Hästarna kom in senare idag eftersom vi öppnade en ny bal med hösilage.

Det tar en stund att köra in alltihop och ingen var väl direkt sugen på att jobba i kylan men in kom alltihop tillslut.

I morgon är det jag som skall upp och fodra gänget. 7 hungriga hästar, det är faktiskt inte så trist alls när man väl paltat på sig alla kläder och kommit fram till stalldörren. Det finns väl ingen som blir mer väl mottagen klockan sju på morgonen än den som skall ge hästarna mat.


Det här är Tajtotten på span efter intressanta saker.


Nu är det mer snö här än på bilden och som ni vet är jag hjärtligt trött på detta. Jag vill ha bort snön och kylan så att jag kan bygga mitt hönshus. Vet precis hur det skall se ut men har ingen lust till snickeri nu när det är som det är utomhus.

I kväll känner jag mig lite utslagen, borde egentligen ha en date med dammsugaren men orkar nog inte det. Det är väl hos mig som hos de flesta andra att dammråttorna bor kvar tills man fått orken att jaga ut dom.

Hector the Bat har inte synts till på ett tag men jag vet att han finns här någonstans i huset. Ibland låter det oroväckande om Kattprinsessan. Jag misstänker att det är Hector som visar sig för henne.

Mitt projekt ligger i träda men köket är ändå fullt med lim, pappaer, tyger och andra saker. Har fått en oemotståndlig lust att inhandla gamla virkade dukar. Antagligen är jag inspirerad av någon blogg jag stött på. Måste bara hitta mina gamla virknålar innan jag kan sätta igång att virka egna dukar också eller vad det nu kan bli.

I kväll blir det en Lynleyfilm tror jag, väl nedbäddad i sängen och med rottisen inom räckhåll. Hon skall ju hela tiden vara så nära hon bara kan.

I morgon är en ny dag och den måste bara bli kanon, eller hur?

Ha det!





Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards