Direktlänk till inlägg 16 december 2014

Nattsvart

Av Helene - 16 december 2014 23:27

Insåg idag att jag känner mig förbannad över att det är så jäkla mörkt ute.

Ja, jag vet att det går över men det är åtminstone 1 månad kvar innan man kan skönja skillnaden.

Att folk deppar ihop just nu är faktiskt inte ett dugg konstigt.

Dessutom drabbas många av julstress med ångest som ett ok runt halsen.

Fikade idag med en god vän som känner sig drabbad av jultrycket även om hon tycker att det är roligt med

all mat och har ett supermysigt hem med tomtar och gran, precis som det skall vara.

Minns att hon sa samma förra julen. 


Själv tycker jag att det skall bli gott att ha mina barn här hemma under juldagarna.

Får jag bestämma blir det ingen gran men jag misstänker att jag blir nedrustad av Lisa.

Gran skall det vara och det blir det nog också.

Det blir ju en del förändringar i år. Juldagslunchen är flyttad till annan plats och mormor och morfar har

förändrade livsvillkor som det ser ut just nu. Inte lätt när åldern tar ut sin rätt och man är både gammal och sjuk.

Får se om mamma låter mig fixa skinkan och grönkålen eller om hon tar tag i det i alla fall. Orken är inte där längre men envisheten lyser som en röd mule!

Själv skall jag sy färdigt mina julplädar i morgon och arrangera mina julblommor samt plocka fram en tomte eller två. Antagligen får jag mer jullust när Lisa kommer på söndag.

Vi skall göra lite julgodis och laga mat ihop var det tänkt.

Ikväll har jag eldat i kaminen och myst i fåtöljen med Picnic (griffon) på ryggstödet, katten Majsan hängande över höger arm och Akka i hundkorgen vid mina fötter.

Inte fel med såna kompisar.

Ha det och go´natt

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 31 januari 2019 14:09

Nu är jag på plats och tänker faktiskt försöka ge mig på att blogga lite oftare.Lusten att skriva är inte borta men jag skriver i helt andra sammanhang nu för tiden.Jag kan berätta att livet inte ser lika dant ut nu som det gjorde 2015 i november.När...

Av Helene - 15 juli 2017 00:25

Sist jag skrev var i april 2015.Det är över 2 år sedan.Den senaste veckan har jag känt ett visst sug att skriva igen så nu blir det snart några nya inlägg.Livet har liksom sprungit ikapp mig och numera är jag pensionär, sittandes i rullstol för det m...

Av Helene - 20 april 2015 19:04

Men oj, jag har visst en blogg som bör tas omhand. Ser ju att en och annan kollar om jag skriver något. Hej på er!   Nu för tiden arbetar jag som lärare. Det var några år sedan. Det är ungefär som att cykla. Inte sjuttan har jag glömt pre...

Av Helene - 30 januari 2015 00:08

Ny hemsida äntligen! Den gamla tog liksom slut av någon anledning. www.kurhomeopati.com heter den. Välkomna in på sidan!   Med risk att hamna i dispyt med något troll så lägger jag ut min fb länk också.https://www.facebook.com/CurenturDjurh...

Av Helene - 16 januari 2015 21:50

Fredag kväll. Kallt i huset. Glömde att ta in ved förut så jag får skylla mig själv.Göteborg fick besök av mig idag igen.Hjälpte min mamma en stund med sjukbesök.Det är jobbigt för henne att åka till sjukhuset varje dag för att hälsa på sin livskamra...

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards