Alla inlägg under december 2010

Av Helene - 31 december 2010 09:45

Nyårsafton! Skall iväg till jobbet i några timmar på eftermiddagen var det tänkt.

Det är riktigt mysigt en sån här dag.

Vi lagar en god middag och firar nyår med våra gäster. Hur mysigt som helst.

Idag var det svårt att öppna ytterdörren, isansamling på trappan. Takdropp från igår. Nu skall jag ut och hacka is, hur kul är det?

Rosie, rymmarponnyn äter i hagen med de andra, sen drar hon iväg på egna äventyr runt om trädgård och närliggande skog.

Hon har massakrerat diverse trädgårdbuskar och vält ut tunnor, plockat sönder 2 svarta sopsäckar och diverse annat. Lite trött är jag på henne måste jag säga.

Antagligen har hon för lite att göra mentalt. Hon är en riktigt rolig liten figur egentligen och borde få en ägare som tar sig tid med henne.

Camilla, som är hennes ägare, letar efter en ny matte till henne. Rosie är 5 år from i morgon. Lite tömkörd men inte inriden. Bra shettisstorlek och en otroligt orädd liten häst. Skulle också passa till trickträning/dressyr.

Bra hem viktigare än pengar kan jag också tillägga.

Nu när julen är över och mina barn åkt hem till sina hem så är det väldigt tomt här. All tid runt jul har gått åt till firande och aktiviteter runt familjen. Roligt men också ovant. Dom vill ju att det skall vara som det brukar vara men det är ju inte så att dom fixar själva, nä, jag skall göra allting inklusiver granhämtning mm.

Nu är det dax för mig att slänga ut granen och plocka bort julen. Det får bli mitt uppdrag idag förutom ishackning på trappan.

Bäst att sätta igång!

Gott Nytt



Av Helene - 25 december 2010 20:18

     


Detta är vår fina tomte. Han kommer varje år på juldagens eftermiddag.

Märkligt nog när alla i hela familjen är samlad. Min mamma med familj hennes bröder med familj. Vi är alltid ganska många. Förr om åren så åt vi alltid ett makalöst julbord med alla tillhörigheter men nu för tiden äter vi kalkon. Helt perfekt och mycket gott.

I år läste tomten dikten Tomten och den satt som ett smäck!

I övrigt har julen varit lite annorlunda eftersom mina föräldrar varit här hos mig på julafton. Det var riktigt mysigt och alla verkar nöjda.

Jag är dock mindre nöjd när det gäller vissa saker. Akka har stulit julskinkan och köttbullarna i ett obevakat ögonblick så nu är finns det ingen skinka att mumsa på. Jag är mäkta irriterad kan jag säga.


  


Det här är Majsan! Hon är just nu extremt busig. Antagligen för att allt i granen är lockande leksaker och allt som har med omslagspapper eller tomma påsar att göra anses som potetiella förströelseobjekt.  Hon vill ju inte gå ut nu när det är så kallt, alltså låter hon mig ta del av hennes spirande energi.

Dagarna innan jul tog jag följande bilder.


      


"Hmmm, kan jag möjligvis hitta en trådrulle att leka med? Om jag tittar och undersöker mattes vita trådrulle så kan jag nog skoja lite med den.Jag plockar den med tänderna och matte blir lika irriterad som vanligt när jag tar sånt jag inte får ta. Oppsss, matte ser mig, bäst att gömma mig bakom maskinen tills hon gått härifrån."

Hur många gånger har jag inte trasslat in mig i trådar som hon lekt med och trådrullar utan tråd som hon gjort slarvsylta av.

Hon ser lika oskyldig ut hela tiden.

En mycket personlig kattfröken måste jag säga.


  


Här ligger den suraste av dom alla, prinsessan i familjen. Hon tål ingen mer än Lisa, min dotter, som kan göra vad hon vill med henne.

Jag får till nöds klappa henne när Lisa inte är hemma.


  


Nu är det ju så att mina barn inte är vana att frysa och här är det ju som en del vet ingen centralvärme. Lisa fryser hela tiden säger hon....här värmer hon sig med Kiviks äppel-kanel-å-nåtmeramumma-skållhet-mot-kyla dryck. God var den kan jag säga!

God fortsättning till er alla 

Av Helene - 21 december 2010 10:08

  


Kallt, kallt kallt ...... hur skall jag stå ut med detta i månader till.

Hela min värld blir alldeles trög och jag har svårt att hitta energi till det dagliga i den här kylan.

Ändå kan jag tycka att det är vackert så det gör ont. Förväntar mig nästan att någon isdrottning skall komma farande, dragen av vita hästar, genom skogen här.

Idag har jag fått ett meddelande på mobilen.

Jag beställde diverse CD skivor från CDON och fick hem nästan alla häromdagen.

Den viktigaste var inte med och jag såg att den var restnoterad.

Illa, det hade varit så kul om jag kunnat få ge bort den som jag hade planerat.

Idag fick jag ett meddelande om att den var på väg.....det tyckte jag var toppen!

Slipper nu att jaga runt för att få tag i den och sparar min lilla energi till annat.

Höhämtning, matlagning mm.

Förresten, apropå mat, skinkan  är klar, smakade mums!

Skall nu uppamma energi till diverse dagsverk.

Hörs igen!


Av Helene - 20 december 2010 17:16

  


Skinkan är i ugnen och bakar sig. Det tar flera timmar.

Det luktar gott i huset.....

Lisa sitter vid sin dator och jobbar med något skolarbete.

Luftvärmefläkten har lagt av.....fattar inte vad som hänt! Märker att den har varit till nytta trots kyla för nu börjar det bli kallare i rummet som hållt en godtagbar temperatur fram tills nu.

Propparna går stup i kvarten trots att jag inte belastat med något nytt.

Plogat har det blivit också. Kan nu köra som vanligt och det känns underbart!

Bilen behöver nya bromsbelägg. Skrapar och låter om det som finns kvar av dom gamla. Jag blir så himla trött på allt som inte funkar!


  


Istapparna är vackra men farliga. Vill inte bli spetsad av en sådan när jag går ut genom dörren.

Min hyresvärd ringde idag och sa att jag kunde köpa isolering till vinden, skulle skriva upp det på honom.....inte en dag försent kan jag tycka. Kanske kan jag bli av med tapparna då, i alla fall med några av dom :)

Skall vattna hästarna om en stund.

Dom dricker vansinnigt mycket vatten just nu.....glad är jag för det, men det är tungt att bära vatten och väldigt lätt att halka.

Ha det - köp en hyacint eller så....

Av Helene - 18 december 2010 12:50

  


Såhär tydlig är skylten ner till mitt hus! Ja, det är väl ingen risk att någon hittar hit ändå eller ens vågar sig på en utflykt i snödrivorna.

Pratade med en av mina bästa vänner idag och det framkom att hon är orolig för mitt välbefinnande.

Jag blev riktigt rörd för jag trodde inte att hon ens tänkte i dom banorna när det gäller mig.

Ärligt kan jag säga att jag känner mig fruktansvärt pressad och stressad av att inte kunna åka till min arbetsplats.

"Ber" att någon skall komma och ploga så jag kan åka till mitt arbete och hämta min Lisa som kommer hem idag om tågen från Skåne orkar fungera.

Hon får sova hos mormor i natt om hon kommer fram. Jag kommer ju inte en meter som det är just nu.

Om en stund skall jag hämta hö igen. Det är tröttsamt att dra balarna i snön men det fungerar, kunde varit värre :)

Har städat hela morgonen och samtidigt lyssnat på Eagels. En dubbel CD som jag köpt bara till mig. Härligt att återuppleva min musik.


   


Visst har jag en snygg isinstallation på verandan? Istappar med snö på!

Hur många kan skryta med det månntro......


Ha en bra dag, nu skall jag ut och pulsa i snön!

Av Helene - 17 december 2010 22:19

  


Vackert men kallt! Taget i början på december en eftermiddag när jag rastade hundarna.



Här är en till. Ljuset från solen som bara når fram till trädtopparna är så himla fint tycker jag.


I mitt vinterlandskap ser det ut såhär just nu.


     


Lilla Sally har en egen hög annars blir hon utan, Rosie och Lisen tuggar på en gemensam samling av sommarstrån.

Jobbigt med vattnet nu när det är så kallt. Bär hinkar flera gånger om dagen, det är tungt och halkigt......

Har de senaste dagarna uppfunnit en praktisk höförflyttarpryl.

Ser ut såhär....



Eftersom jag inte fått plogat än och mitt hö tagit slut så får jag släpa det från grannen (där min bil står insnöad och orörlig). Glider fint på snön, idag var den dock ganska tung för jag drog på 17 kg i lössnö. Var illtrött när jag kom hem.

I morgon hämtar jag en ny, har jag tur kan jag kanske köra ner hö med min bil.

Håll tummarna för det, tack!     


 


Mina söta höns drar sig inte för att bli kalla om fötterna. Varje dag serveras ljummet vatten och hönsfoder samt lite annat gott att picka runt i.

Dom bor i ett litet hönshus som inte syns för all snön. Dragfritt med sittpinne och torr ströbädd.


Akka måste få vara med på bild också. Hon älskar snön....det gör nog inte jag förstås.



   Idag är jag väldigt trött så nu blir det inte mer.

Glöm inte min nya sida bara, Carbon Copy PRO............

http://www.marketingccp.com


Vi hörs

Av Helene - 13 december 2010 22:33

Talade precis med dottern en stund.

Fick en beställning på vad som borde finnas på julbordet....ur hennes synvinkel!

Sill - senapssill

Tonfisk - om det funkar på julafton

Skinka förstås

...........finns dessa saker på bordet så är hon nöjd i alla fall.

Tonfisk var en ny variant förstås men varför inte? Skulle väl i så fall bero på att det finns vissa betänkligheter i att fånga dessa djur....

Har jobbat under natten som gick. Dagen efter blir alltid så konstig och jag hoppas att jag är OK i morgon igen.

Har planerat att värma upp hennes rum tills hon kommer hem på lördag eller så.

Får antagligen påbörja uppvärmningen redan dagen innan för det är som ett kylskåp däruppe. Behöver skaffa fler element så det får bli veckans uppdrag.

Har suttit här och arbetat med min hemsida www.marketingccp.com

Måste ju jobba på att nå ut med den till så många som möjligt.

Nu skall jag slänga mig i soffan och se på TV en stund sen blir det skutt i säng.

kram på er


Av Helene - 10 december 2010 23:27

Hur trött blev inte jag idag....

Här har man laddat för att göra julgodis på jobbet och så blir det inte färdigt tills jag skall åka hem....jag vet inte ens om det stelnar :) nä, det är inte knäck, skulle aldrig ta på mig det ansvaret, knäck lever sitt eget liv.

Nä, jag brukar göra fudge till jul. Det funkar alltid här hemma men tydligen inte på jobbet. Jag fick överlåta det hela till nattpersonalen. Tur att dom är så gulliga och ville hjälpa mig.

Har haft en bra kväll på jobbet.Jag låg som en padda på golvet och skruvade som en galning. Vi monterade om en soffa och fick en skruv över!!!! . Denna skruv plus diverse annat ligger nu tryggt i verktygslådan.

Hur fiffiga är inte IKEA! Här har man en soffa som man måste ändra och så fixar man det med några skruvar och vips är det klart!

En bra kväll i övrigt, jag känner mig tacksam över att jag får möta så kompetenta människor på mitt jobb. Dessutom så himla mysiga och roliga.

Under veckan har jag byggt mig en bokhylla. Vilket innebar att jag nu inte har hyllor i badrummet att lägga handdukar på.

Detta måste åtgärdas snarast såklart.

Som vanligt har jag använt mig av hyfsat billigt material....resultatet blev kanon och jag är supernöjd.

Här skall bli rena mysfesten till jul. Har ju äran av julaftonsfest med mor och far.

Vi har alltid åkt till dom på julafton men i år har mammma liksom gett upp.

Förra julen erbjöd jag dom att ha det här hemma men mamma sa att vi kör ett år till. I år tyckte hon att det var OK att komma hit. Jag vill verkligen att det skall bli bra och att problem som tex snömängd och åkbarhet skall funka.

Skull det komma idiotiska mängder med snö så får jag väl hyra en jeep av någon.

Det skall bara bli bra och inget annat.

Jag startade upp med att inhandla skinkan häromdagen och lite goda revben. Mums!

I övrigt har jag satsat på att marknadsföra mig på internet.

Måste ju ha ett jobb som ger inkomst också.

Har under hösten läst allt jag kan om detta. Ren utbildning och det har tagit min lediga tid i anspråk så gott som dagligen sen i slutet av juli.

Nu har jag hittat det jag sökt och är supernöjd.

Jag är ingen begåvning när det gäller att hantera datorn men jag älskar att lära mig nya saker. Jag vet också att den som satsar på det här kommer att bli  mer än nöjd.

Jag är helt inställd på att det här är min framtid.

Nyfiken på vad jag gör?

Som vanligt reagera folk med en skeptisk blick när jag talar om det.

Oftast är det ju så att människor man känner väl alltid blir skeptiska när man talar om saker dom själva inte tänkt på eller ens känner till.

Jag har verkligen försökt att hitta något att jobba med på internet. Man måste bara fatta vilka möjligheter där finns.......det är hur stort som helst....möjligheterna är oändliga och det växer för varje dag.....fler och fler ansluter sig över HELA världen.

Kolla in det här www.marketingccp.com , det är min sida.

Jag har kontakter i Libanon, Sydafrika, Indien, Rumänien, USA, Sverige mm

Vem som helst kan faktiskt jobba med det här!

Hör av dig om du är intresserad! Det är dumt att inte kolla, i alla synnerhet som

de allra flesta av oss vill ha en bättre möjlighet att leva ett bra liv.

Kram......livet blir inte bättre av att göra ingenting.......



Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards