Alla inlägg under september 2011

Av Helene - 19 september 2011 23:23

 



Hej igen eventuella läsare!

Uteblivna inlägg beror på bristande tid och inget annat.

Känner mig ofta sugen på att skriva men som sagt, tiden bara försvinner för mig.


Eftersom jag är efterlyst av nåra läsare så gör jag nu ett inlägg med lite bilder från augusti månad.


     


Svamplockandet är helt unikt i år. Det växer kantareller överallt där jag bor.

Jag har plockat väldigt mycket av dessa godingar hela sommaren och det verkar inte vara slut på dom än. Idag hittade jag äntligen massor av trattkantareller också. Har undrat om det inte finns såna i mina skogar för jag har inte sett till några tidigare. Nu är dom många kan jag säga. Det blir mer än vad jag gör av med till nästa år.


   

 

Björks föl växer och frodas. Lerki är en supermysig islandshingst som just nu håller på att förlora all fölpälsen och fram träder en mycket mörkare Lerki.

Kanske blir han som sin chokladpralin till mor när all päls är borta, då blir det fint!


 

Kiljan, Björk och Lerki är samlade, vad Lisen tagit vägen kan man undra.

Visst ja, Lisas pojkvän .......


 

Jesper ville ta sig en tur och plötsligt så blev Lisen en liten häst ...... Jesper är så himla lång att Lisen blev en ponny i all hast.


 


I övrigt kan jag säga att mitt vikariat lider mot sitt slut och jag har ingen aning om var jag kommer att försörja mig på ...........

Lite oroligt kan man säga!

Visserligen vet jag vad jag VILL göra men .........det ger ju inga omedelbara inkomster och det måste jag ju ha.


 

Det här är min kaprifol som jag räddadde från en säker död när jag flyttade hit för tre år sedan. Jag älskar kaprifol. Det skulle vara underbart att ha flera sorter på G med olika blomningsperioder och som dessutom väller in över altanen.....men det skulle nog inte funka här eftersom få arter vill växa här på torpet. 


 

Känner du hur den doftar?


Vi hörs, kram på er!

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards