Alla inlägg under juli 2007

Av Helene - 12 juli 2007 19:39

Hej alla, nu var det längesedan jag skrev.

Jag vet inte varför jag glömmer bort att peta ner några rader när jag nu tycker att det är så roligt.

Det bästa som hänt de senaste dagarna är att båda mina barn har kommit in på de skolor som de sökt och att det ringer patientmattar och säger att deras djur mår bra.

Jag blir så glad över att jag har möjlighet att få hjälpa till med djurens hälsa.

Tänk bara på katten som haft det så besvärligt med foderallergi och ätit cortison, levt med en tratt runt halsen och med sår på huvudet. Han mår kanonbra och äter inte cortison längre. Ägaren är mer än nöjd.

Sen är det den unga hingsten som fått ny energi och som äntligen börjar bete sig som den unga häst han är. När matte skickar sms till mig och är glad så är det en stor belöning.

Jag är på gång att samla ögonfoton på hästar och hundar för irisdiagnostik.

Kontakta mig gärna via hemsidan www.djurhomeopati.net om du vill medverka med din häst eller hund eller om du undrar över vad irisdiagnostiken kan hjälpa ditt djur med.

Det finns ju inte så mycket att läsa om ögondiagnostik på häst och hund så

så jag hoppas att jag kan bidra med kunskap om detta genom att avläsa många ögonpar och kanske göra det som behövs för att öka trovärdigtheten i tekniken. Nåväl det här känns som en stor utmaning för det är ju inte bara det att jag skall kunna se i ögon på ett djur, jag skall ju helst begripa det också och kunna sätta in det i ett sammanhang. Dessutom behöver jag en bra kamera eftersom jag inte gärna står och lyser djur i ögonen och tittar med förstoringsglas. Även om djuret tillåter det så är dom oftast inte stilla tillräckligt länge. Då är en kamera superbra.

Det skall bli väldigt roligt i alla fall. Jag vet att det finns equiterapeuter som tittar djur i ögonen men tyvärr har jag inte lyckats klura ut var dom har fått för utbildning. Själv har jag fått min utbildning på ArcanumSkolan i Brastad, www.arcanum-utbildning.se  och i september tänker jag göra ett sista skriftligt prov för att få mitt diplom från Bernard Jensen Institut i USA.

Utbildare på kursen var Ellen Tart Jensen från USA. Hon är en fantastiskt engagerad och mycket kunnig kvinna som för fram irisdiagnostiken i världen. Dessutom är hon en fantastisk föreläsare.

ArcanumSkolan kommer att starta utbildningar i irisdiagnostik till hösten.

Skolan kommer att ha rätt att utbilda irisdiagnostiker med utgångspunkt från Bernard Jensen Institut.

Jag önskar att det fanns mer om ögondiagnostik på djur men jag hittar inte mycket om det trots att jag tycker att jag letat i vartenda hörn på internet. Jag tänker som så att om det finns kunskap om djur och ögon så slipper jag uppfinna hjulet en gång till. Skam den som ger sig.......förr eller senare stöter jag säkert på någon som hållt på med denna speciella nisch och då kommer jag inte att vara sen med att ställa frågor.

Nu är det dags för Akka att ta med mig ut på promenad. Hon har gjort allt för att fånga min uppmärksamhet en längre stund och hon suckar över mig och min koncentration när det gäller datorn.

Jag känner redan nu hur blöt jag kommer att bli om fötterna eftersom det är en spricka i stöveln, det får bli en varm dusch när jag kommer hem,

Må så gott alla sommarmänniskor!!!!!!!

Heléne

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards