Direktlänk till inlägg 18 december 2014

Illa med mig

Av Helene - 18 december 2014 12:42

Så var det ju det här tråkiga med politik.

Tyvärr går jag igång på SD och deras förmåga att inte godta någon annan politk än sin egen. Det är skrämmande.

Det senaste utspelet från KD om invandringen och de förändringar som KD vill göra godtas ju inte av SD fast det borde ju ligga i deras intresse. Nej då, om SD skall gilla vad KD säger och fantiserar om så skall det till förändringar lik förbannat. Förändringar som SD kan acceptera, dvs förändringar som går helt i linje med deras vilja.

Jag tycker att SD är vidriga. Aldrig i livet att jag kan förstå deras politik och acceptera deras förhållningssätt till människor i vårt land.

Jag känner en fullständig förtvivlan när jag, enligt mitt sätt att se på SD, förstår hur dom driver alla andra partier att ändra vad som är viktigt och för att få gillande av SD.
Har partierna i allmänhet glömt av ekonomi, skolan, sjukvården och pensionärer, infrastuktur mm helt. Finns det bara invandrarfrågor att tala om? Finns det inget viktigare än det.

Min uppfattning, hur ointressant den är för gemene man, är att alla partier i Sverige har tappat greppet totalt. Alla skyller på varandra och uppträder barnsligt och det verkar mer vara en ankdamm än en riksdag.

Det borde ju vem som helst fatta att det kommer mer skit än vanligt när vi har en statsminister som inte får vara en statsminister och allt han säger eller föreslår skall sägas emot,förhalas eller utebli helt. Alliansen har utsett sig till frälsare bara dom tar hem valsegern till våren. Likaså SD.

Jag tycker inte att allt är bra med den rödgröna varianten men låt dom för hela friden få arbeta enligt sina tankar och ideér. När alliansen ev. tar över till våren kommer dom aldrig att låta sig påverkas av vad varken Mp eller S säger. Då kör dom sitt race. Enligt dem är ju deras politik den enda som är bra för Sverige.
Allt det här har till följd att jag känner mig otrygg och rädd, känner att jag inte vill vara i Sverige längre även om jag är svensk och med alla rätt att vara här (enligt SD).
Vad skall hända med mig och alla andra som inte har en ekonomi som ger mig alla möjligheter att ha ett tryggt boende, pension som skall räcka och ett åldrande som är bra.
Oavsett vem som bestämmer i Sverige så verkar det ju kört för alla över 75 och som inte mår så bra av olika anledningar för det finns ju ingen plan som säger att det skall bli bättre för pensionärer eller åldringvården/boende.

Det är som om dessa detaljer i verkligheten är utsuddade.

I går fanns det ett reportage på TV, nyheterna i någon av kanalerna, som berättade att det finns äldre människor som måste stanna kvar på sjukhuset efter att dom är färdigbehandlade endast för att de inte kan få omsorg någon annan stans. Ingen kan hjälpa dom och hem kan de inte åka för de klarar sig inte själva.
Konsekvensen av alla nedlagda vårdplatser och boende börjar bli tydlig och effekten blir tydligen inställda operationer och platsbrist på sjukhusen för andra människor som behöver vård. 
Även om det nu inte är så illa överallt så hann jag bli otroligt påverkad av detta. Vi som lever här blir ju bara äldre och äldre, det är ju inte tvärtom. Men kommer det att finnas ett utrymme någonstans för alla gamla människor eller blir det ett hopp vid ättestupan som final på åldrandet?

Sen kan jag inte förstå SD, bortsett från deras olika politiska utspel, hur kan dom forsätta att göra uttalande som gör folk förtvivlade. Det verkar endast vara riktat till alla dessa som väljer att vara arga medborgare, negativa, hatiska och de som älskar oreda och konflikter.
Vad är det som får dom att tro att det skall bli bra för dom om SD får mer makt? Vill dessa människor ha kontroll på allt, döma ut människor, ha ett samhälle med stora skillnader mellan oss som finns här, försämringar inom kultur eller snarare ingen kultur mer än folkdräkter och hembygdsgårdar, register på människor som kommer hit, speciella fängelser för invandrare mm. Hur kan ett uttalande från en ledande SD politiker ens få utrymme när han säger att vanligt folk inte vill gå på opera. Det är verkligen att se ner på folk. Skulle SD få makt så kommer Sverige bli ett u-land när det gäller det mesta. 

Det finns massor med märkliga och skrämmande saker som kommer ur munnarna på dessa personer. Tro för all del inte att det är på skoj, det är precis det här som hör ihop med SD.

Jag vill inte leva i ett land som sätter begränsningar på allting. Jag vill ha förbättringar för de som är gamla, jag vill ha ett socialt system som tar hand om människor, jag vill att skolfrågorna skall få ta plats, jag vill ha en vård för alla sjuka mm

Nä, nu får jag sluta, jag blir så himla upprörd.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 31 januari 2019 14:09

Nu är jag på plats och tänker faktiskt försöka ge mig på att blogga lite oftare.Lusten att skriva är inte borta men jag skriver i helt andra sammanhang nu för tiden.Jag kan berätta att livet inte ser lika dant ut nu som det gjorde 2015 i november.När...

Av Helene - 15 juli 2017 00:25

Sist jag skrev var i april 2015.Det är över 2 år sedan.Den senaste veckan har jag känt ett visst sug att skriva igen så nu blir det snart några nya inlägg.Livet har liksom sprungit ikapp mig och numera är jag pensionär, sittandes i rullstol för det m...

Av Helene - 20 april 2015 19:04

Men oj, jag har visst en blogg som bör tas omhand. Ser ju att en och annan kollar om jag skriver något. Hej på er!   Nu för tiden arbetar jag som lärare. Det var några år sedan. Det är ungefär som att cykla. Inte sjuttan har jag glömt pre...

Av Helene - 30 januari 2015 00:08

Ny hemsida äntligen! Den gamla tog liksom slut av någon anledning. www.kurhomeopati.com heter den. Välkomna in på sidan!   Med risk att hamna i dispyt med något troll så lägger jag ut min fb länk också.https://www.facebook.com/CurenturDjurh...

Av Helene - 16 januari 2015 21:50

Fredag kväll. Kallt i huset. Glömde att ta in ved förut så jag får skylla mig själv.Göteborg fick besök av mig idag igen.Hjälpte min mamma en stund med sjukbesök.Det är jobbigt för henne att åka till sjukhuset varje dag för att hälsa på sin livskamra...

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards