Alla inlägg den 20 februari 2009

Av Helene - 20 februari 2009 19:38

Nu vet jag minsann vad man kan ha vaxduken med katterna till. Såg en bild på en kvinna i ett skolmatskök som hade på sig ett förkläde med sådant mönster. Fast å andra sidan så är det väl dumt att sy förkläden eftersom jag inte lagar mat så himla ofta nu för tiden.

Nä, jag får allt ha den som duk på mitt ena utebord eller så. Jag kommer nog på ett bra användningsområde endera dagen.

Här är nu riktigt trivsamt efter diverse dammsugning och avtorkning högt och lågt. Ingen disk och rena golv. Känns utmärkt bra måste jag säga.

Har skrivit upp en trasmatta på önskelistan. Den skall helst vara i rött. Gillar rött helt plötsligt och behöver ha den färgen runt mig för tillfället. En traditionell trasmattegång skulle vara pricken över i när det gäller mitt kök.

Kanske jag hittar något sådant på second hand nästa gång jag är ute på turne med vänninan. Det skulle vara himla bra.

Nu skall jag preparera bilen med motorvärmare innan jag kryper ner i bingen. Känner att jag är ganska trött ikväll, konstigt egentligen för jag har inte jobbat ihjäl mig precis.

Sen blir det en god bok som vanligt och ev. en film. Får se vad jag hinner med innan ögonen trillar ihop. Skall ju upp, för mig, ovanligt tidigt i  morgon. 

From söndag kväll kommer jag att illplugga akupunktur. Än så länge har jag bara småläst på "läxan" men nu gäller det att sätta fart. Vill gärna hänga med ordentligt vid nästa föreläsningstillfälle om drygt en vecka.

Vinterkram på er

Av Helene - 20 februari 2009 10:21

Jippie, det snöar! Det är riktigt fint ute måste jag säga, men som vanligt är jag egentligen inte överlycklig för detta tillståndet i naturen. Känner det nästan som en personlig förolämpning att kylan inte vill släppa taget om oss. Kylan är det värsta för mig, snön är ok.

I morgon skall jag börja jobba kl. 07.00 och jag oroar mig förstås över om bilen vill samarbeta med mig. Den har ju en vana att inte starta när det är mer än 6 minus. Skulle vara väldigt pinsamt om jag inte kan få igång den på morgonkvisten. Ingen normal person har ju lust att komma hit och hjälpa mig med start av olydig bil precis. Hoppas på att väderprognoserna är helt fel när det gäller minusgraderna.

Igår kväll var jag på horseshow i Götet. Gott att äta och kul att titta på hoppningen en stund. Var förstås inne på mässan en sväng också. Utbudet är enormt. Hittade gummistövlar som bara skrek att dom ville bo hos mig men just nu är det inte läge att inhandla sådana. Det fanns också väldigt mysiga tofflor i något quiltliknande material som hade passat mina fötter på mina kalla golv. Egentligen har ju inte dessa saker med hästar att göra men på mässan finns en hel del som inte är just hästprylar.

Nä, nu skall jag vara lite effektiv och mysa till det härhemma. Ibland är det som att jag är allergisk mot dammsugaren och använder en sopborste i stället, men som alla vet hjälper det inte i längden. Det blir ju inte så smutsigt på golven när det är snö ute, men dammråttorna håller sig ändå på de vanliga ställena och idag skall dom bort.

Så....med dammsugaren i sikte skall jag göra min hemmaplikt!

Ha en bra dag




Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards