Alla inlägg under juni 2011

Av Helene - 28 juni 2011 21:25


 

Min söndagsmorgon var av ett annorlunda slag.

Fick genom sms veta att Björks föl hade anlänt och vips befann jag mig i hagen

för att se underverket.

Ett hingstföl!


         

Det är så rart att jag känner hur tårarna kommer......

Ulrika har en granne som gjorde en alldeles särskild insats för oss hästtokar som

bara satt där i hagen bland blommor, gräs och sol å glodde på nykomlingen.

Hon hade gjort en bricka med kaffe och mackor som satt som ett smäck.

Gott och mysigt.

Här kommer hon genom hagen med storbrickan .......


 

En väldigt fin morgon blev det och idag har jag sett honom igen.

Full fart runt mamma Björk och han verkar ha alla gångarterna klart för sig.

Hans namn är svårare, det är ju inte bara att döpa honom hur som helst.

Det där med isländska namn är inte att leka med.


På återseende

Av Helene - 23 juni 2011 22:59


I morgon midsommarafton!

Vad skall jag göra då? Jo, jag skall jobba några timmar förstås!

Det blir nog bra när jag tänker på det. Ett hastigt besök hos släkten står sedan på listan. Hämtar upp min son där bla.

Han kommer hem över midsommar och det gläder mig!

I övrigt behöver jag gå en kurs i konsten att inte säga obehagliga saker rätt ut till personer som kan påverka min framtid.

Chefer tex.

Om någon känner till någon kurs om denna art av utbildning så vill jag omedelbart få tips om den.

Jag glömmer hela tiden att det inte går att vara ärlig om löner, beteende och annat som har med chefer att göra.

Jag har i all enfald trott att en chef kan ta kritik, ärlighet och allmänna funderingar utan att blinka. Så är det inte. Jag tror hela tiden att dom kan hantera sina anställda eller blivande anställda utan att ta saker personligt. Jag tror också att dom har någon form av utbildning som gör att dom kan hantera sina anställda. Oj, vad jag verkar ha haft fel.

Därför sitter jag på en liten pottkant mellan varven.

Förlåt om jag trampar på ömma tår!

Tro nu inte att något allvarligt har hänt. Desssa tankarna kom idag när jag pratade med en god vän om hur det blir när jag glömmer bort mig.

Det var ett givande samtal och jag är tacksam övedr vad hon sa till mig.

Tänk om jag kunde vara så klok någon gång.


Glad midsommar på er alla!

Vi hörs  

Av Helene - 19 juni 2011 13:05

Förra gången jag försökte blogga så försvann alltihop av någon anledning.

Illirriterad svor jag långa ramsor men det hjälpte ju inte.

Har inte haft lust att anstränga mig sedan dess och förresten så har inget av värde hänt på bra länge.

Jag försökte lägga in lite bilder samtidigt men dom försvann dom med.

Här kommer dom igen.


Katter på span i verkligheten ....


 

 

Veckans larvigaste......


   

Har en hägg som inte sett så fin ut på ett tag!


 

Aklejor mm i rabatt och i vilt tillstånd.....


     


Idag har det regnat mycket och vägarna här ute står under vatten.

Det är inte så trevligt och bilen ser ut som om den ständigt har lerinpackning.

Vaknade kl. 04.00 i morse och kunde inte somna om.

Har varit uppe sen dess och börjar bli lite trött.

Väljer att se en deckare och kura ihop mig i soffan en stund.

Vi hörs


Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards