Alla inlägg under juli 2014

Av Helene - 22 juli 2014 08:33

Oj, vad tiden går illfort.

Det var inte så längesen jag tyckte att jag hade hela sommaren framför mig.

Nu är det bara halva kvar knappt, sen kommer den vackra hösten.....


Idag håller jag på med städning. Varmt förstås men nödvändigt.

Inneboendemannen har åkt hem och huset är bara mitt...förutom sonen som huserar i övervåningakoren.

Han letar lägenhet i Skövde - igen. Skall läsa sin master under de närmsta två åren.

Det verkar dock som att det är mycket ont om plats att bo i den lilla staden Skövde så det lär bli en kamp för honom.


På torsdag reser jag bort. Sonen är hemma med djuren. Här är alltså inte tomt i huset. 

Min jämna födelsedag firar jag i Canterbury. Det blir liksom ingen fest här om någon nu trodde det.

Bjuder på kaffe och tårta den 2 augusti i stället för den som vill umgås med mig en stund.


Nu skall jag åka till affären och inhandla mjölk. Det är helt värdelöst när mjölken är slut. Får alltid för mig att göra någon mat som behöver en skvätt mjölk just då. Idag blir det pannkakor var det tänkt.

ha en bra dag

Av Helene - 3 juli 2014 16:45

Idag är det regn som gäller. Mängder.

Igår tog jag en bild och gladde mig så över att just dessa moln inte hamnade över mitt hus.


 

Tror nog att det vräkte ner vatten i själva Seglora men inte hos mig!

Det fick jag igen idag med besked.

Har planerat promenad med Akka i stort sett hela dagen men varken hon eller jag vill gå ut i vätan.


Under tiden som regnet öst ner har jag legat på soffan och sett på film, ätit lunch och haft det ganska gott.


Planerade lite inför ev. födelsedagsfirande i slutet på månaden men har inga bra ideér alls. Jag kommer ju inte att vara hemma den dagen som jag fyller år. Någon som har ett förslag på hur jag skall göra?


Golvmoppen har fått jobba lite och även snabeldraken. Gillar inte att städa och inte att diska. Måstegöra som bara är så tråkigt. Bara hall och vardagsrum kvar...kanske imorgon då kanske.

Vill nog hellre plaska med tillverkning av nya kärl i cement.


   


eller fler kuddar


 


Ha det bra, vi hörs




Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards