Alla inlägg den 24 mars 2009

Av Helene - 24 mars 2009 20:34

Nu är jag hemma med min bil. Vi hittade lite fler rostrosor på den men.....den blev min ändå.

Lite annorlunda att köra och bra mycket starkare motor än den i Lilla Blå.

Orkar mycket mer i backarna härute.

I morgon skall jag tömma Lilla Blå på innehåll och sen blir den hämtad. Det känns lite sorgligt trots allt hur eländig den sista tiden än varit.

Akka har hunnit provåka också. Hon tyckte det var helt ok och stannade bak i bilen utan att hoppa ner i passagerarsätet. Jag vill helst ha det så för det hade varit kul att kunna erbjuda folk att sitta bak i bilen utan att behöva städa den varenda gång. I bland åker ju folk med utan att man planerat det och då blir det pinsamt med allt hundhår och fotspår överallt.

Jag är faktiskt trött nu, behöver nog hoppa i säng tidigt. Det känns i huvudet också. Jag vill inte ha en förkylning nu för jag skall arbeta torsdag natt. Blev inringd idag och blev bokad för nätter längre fram också. Kanonbra!

Grävlingarna lever rövare under huset. Det måste ha kommit objudna gäster för dom har morrat och pipskrikit, rumlat runt och burit sig åt så jag trodde ett tag att dom var i vardagsrummet. Akka är ovanligt stressad av dom ikväll. Vilket ju inte är det lugn jag behöver med begynnande huvudvärk å allt.

Ute är det kallt idag. Hoppas att det inte blir -8 eller så, då fryser jag ju igen. Det vill jag inte. Känner hur min köldnoja kommer tillbaka sakta men säkert...

Lisen hade brått in till sin mat och halvsprang ouppfostrat med mig i släptåg. Jag fick faktiskt bli lite sur på henne för att hon skulle sakta ner tempot. Mat, mat, mat lyste det i ögonen på henne. I morgon skall jag mysa ordentligt med henne. Vi behöver nog hitta på något hon och jag.

Nä, nu lockar sängen, hörs i morgon eller så



Av Helene - 24 mars 2009 08:15

Här sitter jag med min kopp med kaffe. Råkade titta ut genom köksfönstret och ser att det snöar! Känns sådär kan jag ju säga. Det har varit kallt i natt igen. Himlen är både blå och grå, verkar som den inte kan bestämma sig. För en stund sedan var det sol. Det kanske inte blir så mycket med snön. Igår när jag körde till jobbet så kom det också snö men det blev liksom inget med den, kvällen blev fin och solen kom tillbaka. Kanske blir det så idag igen, hoppas det.

Om ett par timmar skall jag åka iväg för att hämta bilen. Det känns bra. Lånebilar är aldrig skoj, jag är alltid så rädd att det skall hända något med dom.

Ha en bra dag - det skall jag

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards