Alla inlägg den 20 mars 2009

Av Helene - 20 mars 2009 22:17

Ingen ny bil i sikte än men imorgon skall jag provköra en röd sak och om inte den är vad jag har tänkt, så skall jag åka långt ovanför Vänersborg för att kolla upp en annan. Hoppas att det är värt det, man vet ju aldrig vad man får se.

Det är baske mig inte lätt att veta vad man skall göra och vad man skall välja. Alla bilar som man tittar på ser ju så fina ut.

Snygga utanpå och inuti.

En morbror till mig har en mycket snygg och praktisk bil som hade passat mig bra. Han skall byta in den nu och först tänkte vi att jag kunde ha den men det visar sig att kopplingen slirar ibland och behöver bytas ganska omgående. Det kostar alldeles för mycket. Många fina tusenlappar skulle flaxat iväg direkt. Det räcker inte med 6 st för det kostar ännu mer på just den här sorten.

Det blir nog en Volvo till slut eller kanske en Kia Sportage. Jag är ju ingen Volofantast precis men dom brukar åtminstone funka och efter Lilla Blå behöver jag en bil som inte har för mycket hyss för sig. Jag vill åka tryggt en stund.

Morgondagen blir spännande i alla fall. Titta på bilar kan ju vara trevligt en stund.

Fick en ny dvd-spelare i påskpresent av min lilla mamma idag. Hon tycker att det är för tokigt att jag inte brytt mig om att fixa TV-antennen och något skall jag ju kunna använda teven till när jag nu har en. Den gamla slutade funka för några månader sen så jag ser eventuella filmer på min dator. Det går bra det med för då kan jag krypa ner i sängen och mysa till det.

Det är ganska konstigt att trots all reklam om saker, som du enligt reklamen inte kan leva utan, kan man leva utan. Hmmm, förstod ni det där?

Jag tror inte att min livskvalitet blir sämre i alla fall. Det finns ju massor av annat att roa sig med.

Var ute och tittade efter sommarjobb till mina ungdomar idag och hamnade på ett företag som söker Mystery Shoppers. Det verkar ganska kul tycker jag. Lite uppdrag här och där kan inte vara fel för studerande ungdomar.Tänker tipsa dom om det i alla fall. Kanske skulle jag tipsa mig själv också....dom kanske har användning för en person som med förkärlek besöker bilhallar, hästbutiker, foderbutiker, butiker med verktyg och "annat bra att ha"  samt inredningsbutiker, byggvaruhus och en och annan tyghandlare. Matbutiker är inte lika kul och inte klädaffärer heller. Jag är ingen god shoppare egentligen, inte när det gäller kläder i alla fall. Jag störtar in i en affär som jag redan valt ut och handlar det jag skall ha. Jag är hemskt tråkig att ta med om det gäller att titta på kläder, men jag fikar gärna och mycket om det går.

Jag kan däremot ägna tid åt att titta på mina favoritsajter när det gäller kläder och mode och då händer det att jag slår till och inhandlar något som jag tror skall passa mig.

Jag har tex hittat en grön tröja hos Gudrun Sjödén som jag skall investera i under våren. Jag gläder mig åt det inköpet när det nu blir av......

I morgon eftermiddag skall jag arbeta igen, jättekul tycker jag. Det är ju dessutom lördag då blir det ju lite mysigt på boendet.

Oj, klockan går fort ikväll. Skall upp tidigt till hästarna och sen blir det ju upphämtning av Lisa för hon ville följa med för att titta på bil sa hon.

Som tur är så står bilen bara ett par km från hennes lägenhet.

Innan jag åker skall jag ta ut kusarna också. Såg att fjädergrinden var sönder när jag tog in dom ikväll, så jag får hinna laga den imorgon innan jag åker. Alltid är det något att pilla med.

En lyckoklöver delar jag ut till alla läsare!







Av Helene - 20 mars 2009 11:15

Vilken strålande dag vi fått igen! Lite svalare än i går men klart godkänd.

Jag har faktiskt varit upp tidigt och hunnit med att måla sidorna på min köksö, målat skav på köksbordet, skurat runt i köket och tvättat fönster. Fönstren var ju pinsamma nu när solen försökte titta in genom rutorna. Himmel vad allt ser dammigt ut helt plötsligt.

Min köksö är ett hemma bygge av gamla skåp, en bordskiva och en marmorskiva. Det är helt ok faktiskt. Jag har gjort den alldeles själv.

Vill ju inte gärna lägga ner hur mycket som helst på ett boende som jag inte äger....inte än i alla fall, kanske kan jag få köpa loss det så småningom.

Hmmm, jag kanske skall lägga in en bild här på min köksö.

Det finns kanske någon annan som skulle tycka att det vore kul att se en ekonomivariant på köksinredning. Bild kommer senare, tror jag.

Håll tummarna för mig idag för det kan hända att det trillar ner en bil i huvudet på mig under dagen. Det är sant, jag kommer att ha bil snart igen.

Jag säger bara, släkten är bäst! Igår kväll dök det upp bilar från flera håll och idag skall jag få besked om hur det går med detta.

Jag vågar knappt tro att det är sant.

Det är lite nojigt att vänta på besked men innan klockan är tolv lär jag veta hur det blir.

Tumhållning tack!

Ha det bäst

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards