Alla inlägg den 1 mars 2009

Av Helene - 1 mars 2009 21:31

Sand i backen och jag kom ända hem.....här är så illhalt att det finns inte. Jag avskyr det och nu skall det komma snö i natt säger dom, men hallå - kan det inte vara nog nu?

Jag vill att våren skall komma NU! Kanske har jag fel, men jag har inte upplevt att det varit så vintrigt här i mina trakter på bra länge. Eller beror det på att jag tidigare bott nära större vägar och inte upplevt problem med bilkörning på samma sätt. Dessutom har huset och jag varit dåligt förberedd på att det kan bli illvinter. Gläder mig trots allt över att det inte varit minus 10 grader på en stund.

Förra året vid den här tiden snöade det vid ett par tillfällen men det försvann fort. Jag minns det tydligt eftersom jag som nyinflyttad, här i närheten, hade vissa problem med min dåvarande bil som inte hade så mycket vinterdäck så det räckte. (Lilla Blå var indisponerad vid tillfället.)

Det var mängder med snö på morgonen och sen var den nästa borta på eftermiddagen och det var ingen is kvar heller!

Ja, jag skall snart sluta babbla om den här vintern och i sommar när det blir överhettat skall jag inte blogga om det utan bara njuta!  Skall inte säga ett ord om mygg och knott heller - kommer bara att hålla mig till rapporter om fladdermössen här ikring.

Nu är det filmtajm igen.

Stor vårblomma till er

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards