Alla inlägg den 13 mars 2009

Av Helene - 13 mars 2009 16:48

 Tog den här bilden vid insläpp häromdagen - det var då solen sken från en härlig himmel!


Jag skall jobba i natt! Blev tillfrågad för några timmar sedan och självklart ville jag det. Kul tycker jag. Får väl se hur jag känner i morgon när jag skall hem.

Nu fick jag hindra Lisa från att komma hem - det låter väl hemskt, men vad skall hon komma hem till mer än huset i skogen.

Det gjorde inget för hon har mycket annat att pyssla med verkade det som. Vi skall ses i morgon i stället.



Inte ser väl Lisen ut som vanligt precis, tog bilden samma dag som hon fick kolik.


Lisen fick komma in för en stund sedan. Hon verkar må helt bra efter sin kolikvända. Som en ny häst kan man säga. Riktigt pigg i ögonen och med på noterna, jag blir så varm i själen när jag är med henne.

Nu måste jag nog vila ett tag innan jag åker till jobbet. Det gäller att hålla ögonen öppna så man inte somnar fram vid fyratiden. Jag får ta med mig lite att pyssla med. Det brukar vara ganska lugnt, så när jag gjort mina sysslor kan jag nog sitta en stund. När ögonlocken vill trilla ihop så får man hitta på något att göra.

Jag måste erkänna att det känns lite konstigt att hoppa i bingen nu, jag hade faktiskt tänkt att åka till staden och sen sy en stund. Tygerna ropar på mig. Men, det finns fler dagar att sy på så jag får vänta tills dess.

Fredagsmys på er alla


Av Helene - 13 mars 2009 13:22

Hur kul var det att titta ut i morse egentligen? Jag vet att det kommit snö på fler ställen än här och jag tror att många upplever samma sak som jag, att nu får det vara nog.

Lilla Blå ville inte starta och var fullkomligt nedlusad med snö. Startkablarna gick sönder. Antar att dom är alldeles för flitigt använda. Jag fick laga dom innan jag kunde ta ut mitt batteri nr två, som bor i min hall. Detta batteriet är min livlina. Det finns lite fart i det, kanske för att det bor inne i huset. Lilla Blå gick igång, sen var det bara att ta sig ut till vägen. Fastnade i min backe förstås och motorn stannade. Ingen panik tänkte jag. Tur att jag har en bra handbroms. Bilen stod med baken i det brantaste och framhjulen var precis på toppen, det var bara illmycket våt snö ivägen.

Men, jag kom upp och har nog slitit ut "lamellerna" om det finns sådana på min bil.

Under dagen har jag tittat på bilannonser och drömt om en SUV av något slag. Inte för att det är aktuellt just nu men det är himla bra att ha koll på priser och annat. Det är ju suveränt bra att man kan gå in och kolla upp det mesta runt bilen bara man har ett regnummer. Bland annat är det viktigt för mig att ha en bil som man kan dra transport med och då får man ju kolla upp hur mycket bilen får dra med en förare med B-kort. Det finns inte så många bilar som jag kan få dra med upptäcker jag. Kanske borde jag skaffa mig E-kort, samtidigt tycker jag det känns lite onödigt just nu.

Bättre att lägga pengarna på dottern när hon tar körkort. Det är ju hennes häst som skall köras.

Dagen är gråvit och ganska kall. Det är svårt att uppamma energi att göra något kreativt med. Kanske skall jag ta en tur till den stora staden och hälsa på kusinen som fick förhinder häromdagen.

Så är det ju det här med stallet och insläppen på kvällen eftersom jag är den som alltid har den tiden att passa. Svårt att vara på annan plats då.

Får se om jag kan lämpa över det på stallkompanjonen idag.

Nu skall jag ut och halka igen med Lilla Blå. Förhoppningsvis har det smält undan lite snö i backen. Det rinner ju hela tiden vatten under isen och då smälter ju snön undan fortare.

Ha det gott - köp en lott


Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards