Alla inlägg den 10 mars 2009

Av Helene - 10 mars 2009 22:46

Så var jag hemma igen efter en lärorik kväll på min arbetsplats. Det gäller numera för mig att gå en snabbkurs i konsten att använda "tekniska hjälpmedel  med touchkontroll" annars blir det katastrof för samtliga inblandade. Eller hur Johanna!

Himmel vad jag kan klanta till det ibland. Det är tur att de arbetskamrater som blir inblandade i mina fadäser har lätt att skratta. Tack till er för det!

Idag har jag, förutom att vrida benmuskler åt fel håll på mig själv, även hunnit att sy. Det började jag med redan i morse när klockan var halv åtta.

Det blev en "filtliknande" sak till min gamla korgstol. Jag blev så himla nöjd och jag förutsätter nu att alla läsare är hemskt nyfikna på hur den ser ut. Därför kommer jag att i morgon dag att lägga ut en bild på skapelsen. Det är i alla fall min plan just nu.

För er, som läste min blogg som jag skrev tidigare idag, och kände sympati för mig som skadad kan nu sluta med detta för jag känner mig ganska ok.

Inte sjutton trodde jag det när klockan var två precis. Aj, vad jag hade ont. Ett antal arnica-piller senare började benmuskeln kännas bättre och efter en utflykt på jobbet började den funka rätt bra. Jag har visserligen ont men den hänger med. Homeopati är fantastiskt!

Fick idag en rolig kommentar på en gammal blogg som jag skrev i januari. (Kladdkaka är gott - tror jag att den heter)

Anna, boende i Norge skrev att hon läst den bloggen och tillade att det egentligen är lätt för norrmän att tyda svenska men det hade blivit lite problem att förstå just den texten som handlade om ett dop. Dop på norska är tydligen relaterat till knark och då kan man ju förstå att hon hade en del att grubbla på när det gällde släkten,prästen, "dopramarna" och plockmat. Som tur var fick hon ihop det hela och jag fick ett gott skratt.

Kul att få kommentaren Anna!

Nu är det snart natten och som vanligt har jag en bok på lut. Har ju gottat mig med "Alla kungens hästar" av Emelie Cajsdotter och även med "En ny jord" av E.Tolle

Tolles bok är för mig ganska omfattande så jag får nog ta den i portioner, det blir väldigt mycket att tänka på. Från början kunde jag inte släppa den men insåg efter ett tag att om jag skulle få med innehållet helt så fick jag slå av på takten. Jag kan helt gå upp i en bok, men den här krävde lite tankeverksamhet också.

Alla kungens hästar är en underbar bok. Jag har förstått att det talas en hel del om den för jag hör från alla möjliga håll att folk känner till den och vill läsa den. Jag rekommenderar den varmt. Mitt exemplar har jag fått som gåva sån tur hade jag!

Den bok som väntar på att bli läst just nu är en thriller. Jag älskar thrillers och läser nog mest såna. Egentligen borde jag nog inte läsa sånt här ute i ensamheten, men jag kan inte låta bli. Ibland får jag lägga ifrån mig boken för det blir bara för läskigt. Antagligen är det samma fenomen hos mig som hos dom som gillar skräckfilmer, vilket inte jag är intresserad av alls. Skulle aldrig komma på ideén att se en sån över huvudtaget.

Nä, nu är det dags för bingen, vi hörs



Av Helene - 10 mars 2009 14:01

Idag vill jag att alla skall tycka synd om mig! Jag har tagit in hösilage på förmiddagen tillsammans med stallägarna och ivrigt bar jag och släpade som alla andra. Tyvärr ville inte mina muskler i vänsterbenet vara med så dom satte sig på tvären i en väldigt otrevlig sträckning så nu är jag halt. Har till och med svårt att köra bil. Det är inte så bra när man skall jobba hela eftermiddagen och kvällen. Det gör jäkligt ont kan jag säga.

När tillvaron är i ett gungfly så rasar ofta allting annat också bland annat får man lätt krämpor av olika slag. Hmmm, kan det bero på att man är så spänd i kroppen eller vad tror ni?

Tyck lite synd om mig är ni snälla det skulle kännas gott en stund!

kram, vi hörs

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards