Alla inlägg den 2 mars 2009

Av Helene - 2 mars 2009 18:20

Vilken dag det har varit. Snön föll och halt blev det men nu håller den på att försvinna igen.

Har varit iväg och handlat torvströ till kusarna och mat till hunden.

Hon skall bo på panget igen. Det är bra för då är jag trygg och hon med.

Hästarna hade brått in idag och det var inte alldeles enkelt att gå med dom.

Tänk att få dra iväg på ett snöigt fält i full tuting med snö virvlande om hovarna och frustande hästar. Det var längesen jag gjorde det. År sedan om jag inte har fel. Vet egentligen inte om jag skulle klara det så bra nu för tiden. En gång var jag ung och modigare.....nu när jag rider vill jag ta det lugnt och inte fara fram alls om det inte är en trevlig backe eller så...usch vad jag har blivit tråkig!

Vi försöker pussla ihop tiderna för in och utsläpp nu när jag skall vara borta, det visar sig att det var en ren vetenskap att få ihop. Hade det nu varit så att Daisy hade åkt i morgon som vi planerat, så hade det nog varit ett smärre problem, men eftersom besiktningen på henne dröjer så blir hon kvar en vecka till. Dessutom skall en till av inackorderingarnas ägare resa bort samtidigt som jag åker och kvar blir en stackare som får slå knut på sig för att kunna passa alla tider.

Hjälp vad det blev joxigt att ha häst.

Kanske skulle jag kunna be en god vän hjälpa mig men dom har så himla långt att åka så det blir bara besvärligt tror jag. Resultatet av pusslandet visar sig i morgon. Håll tummarna att det löser sig.

Är på väg till min kurs om några dagar. Det känns ganska avlägset med akupunktur just nu, men är ändå kännbart eftersom det måste klaffa med alla djuren och då krävs det planering.

Klockan är redan kvällen och i morgon hoppas jag kunna boka en veterinär.

Det vimlar inte av dom härikring precis och vi ligger precis utanför distriktarnas område så dom åker inte gärna hit.

Det löser sig tror jag - bara man har tålamod. Det har jag ju mängder av, inte.

kram på er





Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards