Direktlänk till inlägg 19 maj 2009

Dammoln

Av Helene - 19 maj 2009 20:15

Vad har ni gjort idag då?

Själv sov jag alldeles för länge, så jag kände mig lite halvförvirrad när jag väl kom på fötter.

Hela förmiddagen arbetade jag med ett patientfall. Jag behöver lite mer tid att tänka för att hitta ett läkemedel till det här djuret så jag satte igång med att tapetsera under tiden som tankarna fick löpa fritt. Nu har jag snart gjort färdigt fondväggen i sovrummet och jag har även hittat rätt till min patient. Ibland är det bra att göra något annat än att stirra sig blind på ett olösligt problem.

Annars har dagen varit lugn. Rätt skönt faktiskt. Åt lunch ute på verandan och sen en kopp kaffe på det.Jag börjar bli lite sugen igen. Kanske en kopp te och någon macka skulle sitta fint.

När jag ändå tapetserade så passade jag på att möblera om i sovrummet.

Man kan inte göra så mycket på mina 9 kvm men jag lyckades förändra så pass mycket att jag fick in sekretären också. Lite tajt blev det men jag tror att det kommer att kännas bra. Äntligen ett ställe att ha datorn och nu behöver jag inte flytta på den för att den alltid står i vägen.

Jag fick faktiskt en smärre chock när jag började granska väggar och tak. Jag har aldrig sett så mycket damm i hela mitt liv. Konstigt att jag inte blivit med astma som det såg ut. Ändå tycker jag att jag städar och tvättar av golv ganska ofta. Jag har ju djur som kommer och går och ibland ligger i sängen.

Hyllan ovan fönstret skall vi bara inte tala om. Jag skäms över mig själv.

Har funderat på denna extrema dammansamling men kom på att jag i perioder i vintras tog hjälp av en värmefläkt när det blev tokigt kallt och rått. Gissar att den vevat runt diverse partiklar en hel del.

Så det kan bli!

Nu blir det en kopp av något slag, sen skall jag hämta posten den har jag glömt bort idag.I morgon börjar jag inte förrän kl. 13.30 Jag lär hinna fixa klart både det ena och andra innan jobbet.

Tusen kramar

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 31 januari 2019 14:09

Nu är jag på plats och tänker faktiskt försöka ge mig på att blogga lite oftare.Lusten att skriva är inte borta men jag skriver i helt andra sammanhang nu för tiden.Jag kan berätta att livet inte ser lika dant ut nu som det gjorde 2015 i november.När...

Av Helene - 15 juli 2017 00:25

Sist jag skrev var i april 2015.Det är över 2 år sedan.Den senaste veckan har jag känt ett visst sug att skriva igen så nu blir det snart några nya inlägg.Livet har liksom sprungit ikapp mig och numera är jag pensionär, sittandes i rullstol för det m...

Av Helene - 20 april 2015 19:04

Men oj, jag har visst en blogg som bör tas omhand. Ser ju att en och annan kollar om jag skriver något. Hej på er!   Nu för tiden arbetar jag som lärare. Det var några år sedan. Det är ungefär som att cykla. Inte sjuttan har jag glömt pre...

Av Helene - 30 januari 2015 00:08

Ny hemsida äntligen! Den gamla tog liksom slut av någon anledning. www.kurhomeopati.com heter den. Välkomna in på sidan!   Med risk att hamna i dispyt med något troll så lägger jag ut min fb länk också.https://www.facebook.com/CurenturDjurh...

Av Helene - 16 januari 2015 21:50

Fredag kväll. Kallt i huset. Glömde att ta in ved förut så jag får skylla mig själv.Göteborg fick besök av mig idag igen.Hjälpte min mamma en stund med sjukbesök.Det är jobbigt för henne att åka till sjukhuset varje dag för att hälsa på sin livskamra...

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards