Alla inlägg den 12 maj 2009

Av Helene - 12 maj 2009 01:15

Börjar misstänka att jag är förföljd av tjädrar. När jag körde till jobbet så dök det upp en pippi till. Jag undrar varför dom är så på G just idag.

Häromdagen radade 4 älgar upp sig i diket och dagen innan en hel älgfamilj med mamma, ny kalv och fjolårskalv. Än så länge har jag sluppit köra på någon som tur är.

Rådjuren vimlar omkring där vi bor och det måste finnas hur många som helst för jag ser "mängder" av dom varje dag.

Nu är det arkiv X på fyran. Fastän de är flera år gamla så tycker jag att dom är rätt läskiga ibland. Konstigt egentligen för jag ser gärna thrillers annars.

Nu är klockan två på natten. Jag skall snart moppa golv och göra klart ugnarna samt microugnarna i köken.

Min uppgift i natt var bara att göra dessa sakerna sen kan jag tadet lite lugnt. Såklart skall jag ju titta till dom som sover också. Det är ju det primära.

När jag kommer hem skall jag sova ett par timmar. Sen blir det nog att jag planterar lite till och gräver i mitt stenparti.

Tjänsten jag sökte här blev tillsatt av annan sökande. Jag vet nog inte vad jag kände för det egentligen. Jag tycker ju att det är lite jobbigt att aldrig kunna planera mina ev. lediga dagar.  Samtidigt känns det fritt det här med att inte vara bunden av ett avtal, jag slipper gå på tråkiga konferenser och möten, jag har inga administrativa sysslor som tar mycket tid. Nackdelarna är att jag aldrig vet hur många timmar jag kan få på en månad och om dom nu inte skulle gilla mig så rings jag inte in bland de första. Det förutsätts att man skall kunna allting nästan lika bra som den ordinarie personalen och det lär ju ta tid.

Kanske kommer jag aldrig att ha en anställning mer i mitt liv. Kanske det kommer att fungera lika bra ändå med saker och ting. För inte är det så hemskt mycket tryggare med en anställning eller hur tycker ni det verkar därute i Sverige?

Sov gott








Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards