Alla inlägg den 18 maj 2009

Av Helene - 18 maj 2009 22:33

 Snygg transport eller hur? Med lite färg kommer den att smälta in i omgivningen.

Vilken dag det har varit. Startade med en rivstart genom att fånga in två förrymda hästar. Satte stolpar kl 05.30 och hann ändå till jobbet före sju.

Hade varit dum nog att göra en provisorisk hage.Lisen räknade snabbt ut att det inte fanns ström där och vips tog dom en tur under nattes timmar.

Kopplade in det nyladdade batteriet innan jag åkte till jobbet också.

Daisy hade förstås tappat en sko för säkerhets skull.

Dom blev så glada när jag dök upp lite efter fem i morse och gick faktiskt in i sin vanliga hage ganska snällt.

Efter jobbet hämtade jag en gammal transport som jag fått. Den rullade fint efter bilen i 30 km/h. Stor triangel bak förstås och ingen belysning, den var borta sen länge. Jag kan säkert få den i ordning, men sjutton vet om det är värt det. Jag skall ha hö i den....eller kanske hönor....eller varför inte som gäststuga! Den kan användas till mycket!

Väl hemma skulle jag ta ur lite "fådda" saker. (Ett stort skåp och en sekretär som jag skall måla fint och diverse fönster.) Det orkade inte min kropp med så jag fick ringa efter förstärkning.

 Den ser inte mycket ut för världen nu men den kommer att bli superläcker.

Jag fick stolpa om hagen eftersom jag behövde plats för transporten och det har tagit hela kvällen. Jag är alldeles skakig i händerna och helt slut i axlarna efter släggan.

Mitt upp i alltihop kom en gök flaxande förbi. Med det typiska ljud som gökar ägnar vår och sommar åt, så höll Akka på att få sig ett frispel. Hon trodde att det kom någon genom skogen som ropade på oss. Koko kan lätt förväxlas med hoho när man är hund och det gjorde min stackars hund väldigt konfunderad.

Hon drog igång Leo också, men han hade ännu sämre koll på vad det skulle skällas på så det blev ganska dråpligt.

Tro nu för all del inte att vi såg göken, nä då, men vi hörde den under lång tid. Jag hoppas faktiskt att den inte bosätter sig här i närheten för då får jag spader. Det låter vår och sommar men inte vackert precis.

Klockan är redan mycket. I morgon är jag ledig. Kanske kommer Lotta hit och tar en kopp då?

Ha det tills i morgon.....



Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards