Alla inlägg den 3 maj 2009

Av Helene - 3 maj 2009 22:44

Jag är precis på väg att falla i en liten hög i sängen. Idag började jag kl. 07.30 och slutade 21.30 Det tar på kroppen och huvudet. Jag är faktiskt ovanligt trött.

Det är intensivt hela tiden och du måste vara på topp för att kunna finnas till hans om något inträffar.

Men kul är det fortfarande. Så himla annorlunda än mitt tidigare yrkesliv.

För första gången i mitt liv går jag hem och konstaterar att idag har jag gjort en bra insats och sen släpper jag det. Jag behöver inte klura på en massa pedagogiska finurligheter längre och inte heller på att leva upp till målen.... visst finns det mål för varje brukare men inte på det sätt som skolan har det. Inte alls den pressen kan jag säga.

Här redovisar man dagens aktiviteter dagligen i varje brukares pärm och det är så bra att kunna läsa om man varit borta någon dag. Dessutom är det ju sällan samma brukare nästa gång jag kommer dit. Det varierar hela tiden.

Lisa har varit hemma idag och tagit hand om Akka hund. Det kändes kanonbra för mig, så hon har inte varit ensam mer än från kl. 20.00 och jag kom hem vid tio.

Nu är jag i alla fall stentrött och hoppas att jag kommer att få en sovmorgon.

Jobbar ingen på onsdag men tills dess är jag ledig. det känns kanonbra!!!

På torsdag kommer det hit en hund som kanske skall bo hos oss. Han är åtta år och behöver nytt hem. Jag hoppas innerligt att han passar in i vårt liv och att Akka gillar honom även om han inte är så stor. Hon är ju lite knas när det gäller små hundar, i synnerhet om dom har päls. Han är en schipperke, dom har ju inte luddig päls så det går nog bra. Det skall bli spännande tycker jag.

Kram till er och godnatt




Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards