Alla inlägg den 22 maj 2009

Av Helene - 22 maj 2009 21:44

 Katten på taket ser ut såhär, fast detta är en äldre bild.

Just nu har lugnet lägrat sig i huset. För en stund sen balanserade jag på en stol och försökte hämta ner Tyson från vårt tak. Han kämpade emot med alla klor han hade och blev hängande i takrännan med mig i andra änden.

Två hundar var upphetsade åskådare och tyckte att jag nog behövde hjälp med detta cirkusnummer. Undra på att Tyson inte ville låta sig lyftas ner till två gapande käftar.

Nu gick det ju bra förstås och vi har nu samlats allihop i sovrummet. Leo och Tyson ligger tillsammans med Akka i min säng!!!! Leo tycker att det är lite jobbigt med en katt som tar upp värdefull sovplats för honom men han kommer nog över det såsmåningom.

Eftersom jag jobbat i natt så behövde jag ju sova en stund idag. Jag lyckades tills klockan var ungefär elva sen betedde sig min telefon som en växel. Jag vet inte sen det var så många som sökte mig på en och samma dag så jag bestämde mig för att gå upp.

Har hunnit plantera en del växter mellan regnskurarna. Mina gurkplantor, nyinköpta, fick bo i mitt terrarie som nu omvandlats till gurkhus. Bild kommer med tiden. Vackert är det inte, men jag har gett mig fasen på att i år skall jag skörda åtminstone en egenodlad gurka.

Just nu har hästarna fått någon form av fnatt och ångar omkring i hagen som två galningar. Kan inte avgöra om något skrämt upp dom eller om det bara är den vanliga busturen som genomförs varje kväll. Daisy är väldigt upprörd och galopperar runt som en riktig vildhäst. Varje gång undrar jag var filmkameran är, den som skulle kunna användas till att bevisa vilket otroligt steg den ponnyn har. Hon visar ju inte sånt när man ber henne precis.

Ikväll skall jag gå ut och lägga på henne ett täcke igen. Hon fryser ju lätt när det regnar häftigt. Dagtid går det ju att ha koll på henne men natten är värre och jag har ingen lust med kolik just nu.

Hann  också med att besöka en god vän- samma en som sydde sonen på sjukhus. Vi stötte ihop på ICA och jag blev snabbt inviterad på fika och nygräddad rabarberpaj. Vem kan säga nej till det, inte jag i alla fall.

Det var supergott och väldigt roligt att sitta ner en stund och prata.

Nä, nu är det täcke på ponnyn och sen är det dags för mig att sova.

Vi hörs i morgon....

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards