Alla inlägg den 31 maj 2009

Av Helene - 31 maj 2009 22:55

Nykomling i hagen är Lord. Ja, han heter tydligen något annat men kallas så. Alla hans papper kommer i morgon och då blir det spännande att kolla härstammningen.

En mycket överviktig minishettis som med mitt "tränade" öga säger att han nog vuxit över gränsen. Hoppas att jag har helt fel. Han är supersnäll och väldigt fin att köra och rida säger dom som vet.

Tur att jag har mitt gudbarn som kan prova ridningen för det kan ju inte jag. Lord är nu på bantning och han skall få motion också. Det blir promenader nu i början eftersom jag inte har någon vagn till honom än.

Fast, trots att han är klotrund så kommer han i galopp när man ropar på honom eller när Lisen drar iväg över hagen och han är på efterkälken. 

Daisyponnyn har fått ett nytt hem där vi önskar att hon blir väl omhändertagen. Det vet jag ju att hon kommer att bli, för jag har full insyn där eftersom det är bekanta till mig som har henne. Men oj, vad det var jobbigt när hon åkte. Efter 7 år med allt vad det innebär av glädje förhoppningar och bakslag så är det ändå jobbigt. För vem har skött henne större delen av denna tiden?

Jag har varit ledig hela helgen och min dotter har varit hemma sen i går kväll. Gjorde inget särskilt i går kväll mer än åt limepaj och drack ett glas vin på verandan. Jag slocknade vi elva.Var helsömnig. Kan ha berott på varm bil och många mil. Jag körde nämligen bil väldigt mycket under gårdagens eftermiddag.

Lisa utnyttjade tillfället att sitta vid datorn. Det gjorde inget att jag inte var uppe och babblade med henne.

Idag var vi och handlade en illgrön grimma till Lord och benskydd för fälttävlan till DD. Sen åkte vi in till Borås. Det var ju öppet i alla butiker och det var inte mycket folk så till och med jag fick köplust. Jag som avskyr klädbutiker och skoaffärer till Lisas stora besvikelse. Det blev inhandlat thights och en blå solklänning/topp samt ett par skor till mig. Ganska nöjd är jag faktiskt.

I övrigt har jag tvättat bilen, vattnat blommorna och hunnit med att tvätta.

Jag hann också ordna med en del annat som har med hästarna att göra och tog en sväng med hndklipparen i gräskanterna. Resultatet blev bra.

Nu drömmer Lisa och jag om att ev. skaffa en liten pool till oss härute.

Väninnan föreslog ett badkar som man fyller på morgonen och låter stå i solen hela dagen, sen tar man sig ett svalkande bad fram på kvällen.

Ingen dum idé när det inte finns hur mycket pengar som helst.

Får se hur det blir. det hade ju varit kul med ett riktigt sittbadkar i så fall. Gärna med fötter i guld!

Kram tills nästa gång....




Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards