Alla inlägg den 7 maj 2009

Av Helene - 7 maj 2009 22:54

Nu har Leo flyttat hit. Han är en Schipperke och han är 8 år.

Akka tyckte att han var ok med en gång och jag blev väldigt förvånad. Dom har bråkat en gång och det såg ut som om han skulle bli platt som en pannkaka men han gav igen och då gick bråket över. Leo är en liten herre. Han är pigg och snabb men han har stor integritet och värdighet. Husse, 17 år var med när de skulle lämna honom. Det var en riktigt trevlig kille och han har haft hunden sen den var valp. Lite svårt att skiljas åt var det men jag tror dom hade bearbetat detta länge så det gick förhållandevis smidigt. Han vet i alla fall att han kan ringa hit och jag har lovat att skicka bilder då och då. Det är ju värst i början för honom och hans mamma. Med tiden kommer det att bli bra och dom är välkomna hit om dom känner att dom måste träffa honom. Av erfarenhet vet jag att det räcker att vara lovad att besöka, oftast blir det ju inga besök alls.

Leo har med sig en bra hundbur till bilen och han har sin egen biabädd också.

Just nu har han somnat av ren utmattning i den. Han har inte varit lös på länge och idag har han surrat omkring och undersökt allting här på tomten. Han rör inte hästarna och katterna tycker han är läskiga.

Lara, kattprinsessan spanar på honom från hög höjd men hon måste ha anat att han är mer rädd än hon så nu ligger hon i sin vanliga fåtölj.



Han är inte så stor precis. Om man behöver så kan man ta honom under armen, men å andra sidan varför skulle man behöva göra det? Han har väl ben att gå med.

Idag har jag förutom engagemanget i Leo hunnit sova efter nattpasset, byta gardiner och draperier i köket.

Jag älskar mina svartrutiga. I fönstret har jag däremot linnegardiner. Är ingen gardinmänniska precis, så det är inte mer än jag absolut behöver. Vill ha in så mycket ljus som möjligt. Däremot vill jag gärna ha mycket växter. I mina köksfönster är det mest lyckoklöver. Den som finns i den stora krukan är kvar sen förra året precis som den som är brevid. Jag har ännu inte fattat att dom överlevt och blommar som galningar även i år. De som står i det vänstra fönstret är nyinköp. Det blir spännande att se om dom är lika växtvilliga som de andra när hösten kommer.



Mer bilder på mitt "superba" hem kommer med tiden. Jag vill ju inte avslöja allt på en gång, hihihi.

Nu väntar sängen på mig. Skall upp bustidigt för jobbet väntar. Har kort dag, bara 4 timmar denna gången.

Ha det gott,

Av Helene - 7 maj 2009 02:27

Här sitter jag och tar en paus. Jobbar hela natten. Börjar bli lite trött nu, klockan är ju halv tre snart och då sover jag ju normalt.

Hat torkat golv och plockat ur diskmaskinerna, tittat till de boende och vikt lite tvätt. Jag har skafferierna kvar att gå igenom sen har jag gjort mitt för natten. Visserligen tittar jag till våra boende fler gånger men det är ju egentligen därför jag är här så det är ju självklart.

Upptäckte till min sorg att hela lampsystemet på vänster sida fram på min bil gärna vill trilla ur och hänga i enbart elsladdarna. Jag tror inte att det är bra alls så jag har tillfälligt justerat det med eltejp. Känner på mig att det kan bli en dyr historia......

Nä, nu får jag jobba igen, kram å er!


Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards