Alla inlägg den 6 maj 2009

Av Helene - 6 maj 2009 11:00

 Lisa och Daydream på lite avstånd


Visst är det enklare att gnälla över regniga dagar. Jag har längtat efter regn för att gräset skulle börja växa men idag tycker jag att det får vara nog - redan. Aldrig är man riktigt nöjd!

Tittade på Smhi prognos, men jag blev inte klokare av det. Lokala prognosen säger att det skall bli uppehåll och man kan inte se regn förrän fredag kväll, men den allmänna prognosen för Västra Götaland visar på regn hela dagen och mer skall komma, om jag inte tappat förmågan att läsa korrekt.

Ok, visst är det bra att det kommer nu så att allt kan slå ut. Det är väldigt lummigt här nu och det känns som en annan värld. Grönt och skirt som det är på våren. Jag får väl vara nöjd med det.

Igår var jag med Lisa på träning igen. Vi var återigen i Hermanstorp och det var väldigt roligt. Efter en och en halv timma på fältet var jag precis sönderblåst och iskall. Det gällde för all som promenerade omkring som åskådare förstås. Ryttarna däremot var varma och i full fart. Hästarna gjorde ett kanonjobb och alla var nöjda och glada.

Jag var hemma först klockan elva på kvällen. Det tar många timmar varje gång man skall iväg på sånt här men som sagt, det är väldigt roligt.


Kan inte begripa den konstiga vinkeln på bilden, men här är i alla fall mitt favortiteqipage.


Idag skall jag hämta ett badkar. Mina föräldrar skall äntligen sätta in dusch i sitt badrum. När man åldras är det nog säkrare med en dusch än att behöva kliva över kanten på ett badkar. Det passar mig utmärkt att ta hand om det så att hästarna alltid har vatten sommartid.

Apropå badkar....jag vill så himla gärna ha en badtunna. Det har jag önskat mig i flera år. Jag hoppas kunna investera i en sådan. Det skulle vara toppen. Den skall vara vedeldad hade jag tänkt och jag har redan utsett platsen där den skall stå. Jag ser framför mig hur trivsamt det skulle vara.

Kanske är det mer jobb med et än jag tror och det kräver nog viss framförhållning så spontanbad är kanske inte att tänka på.

Ha en fortsatt bra dag, det skall jag!

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards