Alla inlägg den 24 februari 2012

Av Helene - 24 februari 2012 23:56

Hittade in på Aftonbadets sajt för en stund sen och snubblade in i en värld av prinsessartiklar.

Helt ok med en tjej tycker jag. Helt ok med namnet också!  :)

Har lite roligt åt alla dessa spekulationer runt allt det här med prinsessor, namn och landområden att "styra" över.

Traditionen att kolla om hon är en bortbyting är ju också så man ler lite. Kanske har det en betydelse.....vad vet jag!

Fast nu för tiden finns det ju DNA om man blir misstänksam.


Jag häpnar som vanligt över hur man skriver i tidningar för att få folk att läsa.

Det stod bla; Här kan man läsa allt om prinsessan Estelle!

Jag funderar på hur i hela friden man kan ha så mycket att skriva om babyn, hon har ju bara varit ute i 2 dygn!

Skulle tro att det blir en kort artikel :) men jag vet inte för jag läste den inte.

Vet reportrar något som vi vanliga dödliga inte vet eller kan dom se in i framtiden på något sätt?

Dessutom kan man undra hur i hela friden folk kan ha synpunkter på vad flickan skall heta. Det måste väl ändå vara föräldrarnas ensak. Tänk vad dom ska ha klurat och lurat i 9 månader på vad en prins eller prinsessa skall heta för att passa in i den svenska tronföljden. Precis som alla föräldrar gör med eller utan tronföljd.
Att någon historiker kan ha mage att säga att namnet är olämpligt eller låter som en nattklubbsdrottning är ju rysansvärt i min värld. 

Fast.....det kanske inte är sant, man vet ju aldrig med reportrar....

Hur det än är med den saken så måste det ju varit så, under alla tider när det fötts en ny kunglighet, att någon är först med ett nytt namn. Det är nog inte bara kronprinssesan och hennes prins.


I morgon, eller idag - började skriva innan kl. slog tolv, kommer min prinsessa hem. Det skall bli så kul.

Hon skall hämtas hos mormor fram på kvällen och sen följer hon med mig hem. Jag gläder mig!


I förra inlägget skrev jag om elavbrott....hahaha, det blev ett kortare sådant. Närmare bestämt 40 sek långt.

Nu är det natten å jag skall sova

Vi hörs






Av Helene - 24 februari 2012 20:58

Hej alla hågade!

Yr är jag fortfarande. Mycket obehagligt.

Det blåser rejält utomhus och så det är extra mysigt inne idag. Ligga på soffan och slappa är inte helt fel.

Tittade in på min blogg och kollade om någon läser den. Jag häpnade, många är inne och kollar läget.

Visst, det kan ju vara så att det bara är en eller två men hur troligt är det att så få tittar in så ofta.

Lite trist bara att det är så ytters få som säger hej eller lämnar en kommentar. 


Fick ett mejl idag som jag lovat att printa ut och scanna. Ha, hur skall det gå till när scannern har fått fnatt.

Kanske om jag talar vänligt till den. Ja, vi får väl se vad som händer när jag väl kommer till skott.


Var i alla fall tvungen att dammsuga idag. Har fått äran av att låna väninnans superdammsugare.

En sån där som går på djupet och som man kan tvätta mattor med. Riktigt så långt har jag inte gått men

ett par mattor har verkligen fått en duvning. Dom ser jättefina ut nu och klarar sig ett tag till utan tvätt.

Jag kan ju inte säga att jag är så stolt över mig själv när jag ser hur vattnet som man har i dammsugarbehållaren ser ut. Det är riktigt äckligt! Snacka om kvalster, sand, allmän smuts och damm - allt i ett!

Nu när snön är borta så drar ju hundarna in diverse lera och annat smutsigt.

Oundvikligt även om jag numera har egen ingång till dom och där våta tassar hinner bli hyfsat torra på väg in.

Försöker hitta ett enkelt sätt att rädda mina golv så att jag slipper ha dammsugare och golvmoppar framme hela tiden.

Jag avskyr faktiskt det.


Nu är oljelampan tänd och skulle strömmen ge upp så ser jag i alla fall vart jag skall. Det blir inte mörkt här det blir kolsvart. Riktigt spännande faktiskt.....

En kopp het kaffe latte är på G. Mums!


Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards