Direktlänk till inlägg 24 februari 2012

Stjärnan

Av Helene - 24 februari 2012 23:56

Hittade in på Aftonbadets sajt för en stund sen och snubblade in i en värld av prinsessartiklar.

Helt ok med en tjej tycker jag. Helt ok med namnet också!  :)

Har lite roligt åt alla dessa spekulationer runt allt det här med prinsessor, namn och landområden att "styra" över.

Traditionen att kolla om hon är en bortbyting är ju också så man ler lite. Kanske har det en betydelse.....vad vet jag!

Fast nu för tiden finns det ju DNA om man blir misstänksam.


Jag häpnar som vanligt över hur man skriver i tidningar för att få folk att läsa.

Det stod bla; Här kan man läsa allt om prinsessan Estelle!

Jag funderar på hur i hela friden man kan ha så mycket att skriva om babyn, hon har ju bara varit ute i 2 dygn!

Skulle tro att det blir en kort artikel :) men jag vet inte för jag läste den inte.

Vet reportrar något som vi vanliga dödliga inte vet eller kan dom se in i framtiden på något sätt?

Dessutom kan man undra hur i hela friden folk kan ha synpunkter på vad flickan skall heta. Det måste väl ändå vara föräldrarnas ensak. Tänk vad dom ska ha klurat och lurat i 9 månader på vad en prins eller prinsessa skall heta för att passa in i den svenska tronföljden. Precis som alla föräldrar gör med eller utan tronföljd.
Att någon historiker kan ha mage att säga att namnet är olämpligt eller låter som en nattklubbsdrottning är ju rysansvärt i min värld. 

Fast.....det kanske inte är sant, man vet ju aldrig med reportrar....

Hur det än är med den saken så måste det ju varit så, under alla tider när det fötts en ny kunglighet, att någon är först med ett nytt namn. Det är nog inte bara kronprinssesan och hennes prins.


I morgon, eller idag - började skriva innan kl. slog tolv, kommer min prinsessa hem. Det skall bli så kul.

Hon skall hämtas hos mormor fram på kvällen och sen följer hon med mig hem. Jag gläder mig!


I förra inlägget skrev jag om elavbrott....hahaha, det blev ett kortare sådant. Närmare bestämt 40 sek långt.

Nu är det natten å jag skall sova

Vi hörs






 
 
Ingen bild

KM

25 februari 2012 17:24

VEM VILL HA EN TÖS SOM HETER ESTRELLA ? KANSKE NÅGON FAMILJ I STHLM MED MKT CHIPS ? KANSKE BÄTTRE MED EN KRÅKA...

Helene

25 februari 2012 22:12

Såklart att det är bättre med en kråka ......

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 31 januari 2019 14:09

Nu är jag på plats och tänker faktiskt försöka ge mig på att blogga lite oftare.Lusten att skriva är inte borta men jag skriver i helt andra sammanhang nu för tiden.Jag kan berätta att livet inte ser lika dant ut nu som det gjorde 2015 i november.När...

Av Helene - 15 juli 2017 00:25

Sist jag skrev var i april 2015.Det är över 2 år sedan.Den senaste veckan har jag känt ett visst sug att skriva igen så nu blir det snart några nya inlägg.Livet har liksom sprungit ikapp mig och numera är jag pensionär, sittandes i rullstol för det m...

Av Helene - 20 april 2015 19:04

Men oj, jag har visst en blogg som bör tas omhand. Ser ju att en och annan kollar om jag skriver något. Hej på er!   Nu för tiden arbetar jag som lärare. Det var några år sedan. Det är ungefär som att cykla. Inte sjuttan har jag glömt pre...

Av Helene - 30 januari 2015 00:08

Ny hemsida äntligen! Den gamla tog liksom slut av någon anledning. www.kurhomeopati.com heter den. Välkomna in på sidan!   Med risk att hamna i dispyt med något troll så lägger jag ut min fb länk också.https://www.facebook.com/CurenturDjurh...

Av Helene - 16 januari 2015 21:50

Fredag kväll. Kallt i huset. Glömde att ta in ved förut så jag får skylla mig själv.Göteborg fick besök av mig idag igen.Hjälpte min mamma en stund med sjukbesök.Det är jobbigt för henne att åka till sjukhuset varje dag för att hälsa på sin livskamra...

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards