Alla inlägg den 23 februari 2012

Av Helene - 23 februari 2012 22:27

Jag vill ha en kråka! 
Såg ett underbart intressant program häromdagen, om kråkor och deras intelligens. Man häpnade av deras finurlighet. De som forskade om dessa kråkor måste ha ett underbart yrke. Varför blev jag inte biolog!


Herregud vad mycket konstiga saker det finns att ta hänsyn till. Kanske tar jag i när jag säger konstiga saker men nog tycker jag att jag bör ha koll på så mycket.

Pensionen skall vara uppdaterad, byta bank eller inte,vara prismedveten - helst, handla rätt kläder och vara medveten om mode, klippa sig och vara fräsch som en nyponros osv osv

Just nu pratar dom om bankerna på TV. Inte blir man glad precis. Dom dumma bankerna sänker inte bolåneräntan !

Annat sänks men inte den....hmmmm, varför inte då.....
En man i publiken upplyste om att bankerna, 2 av Sveriges storbanker, hade det riktigt besvärligt 2008.
Då var det synd om dom och deras kunder förstås. ;(
Nu rekommenderas bankerna att spara om det nu blir sämre tider igen. Kan undra hur det hänger ihop med aktieutdelningar och bankvinster?
Kan bara säga att jag inte får ihop ekvationen, kan bero på att jag inte tagit hänsyn till denna del av verkligheten.

Undrar om det är detta som gör att jag blir så yr hela tiden. Måste till en vårdcentral med det snaraste.

Det börjar bli väldigt obehagligt.


I övrigt gott väder idag med sol, sol och sol.

Hönorna producerad 2 ägg idag varav Leo stal ett ägg och sprang iväg med. Han släppte inte taget om det förrän han kommit in.... det var helt konstigt nog.

Pippi har fått träffa Akka och Tyson idag genom ett galler som jag satt upp. Funkade inte så bra, hon blev så upprörd och morrade sådär illa som en arg katt gärna gör. Lite rädd var hon säkert också.

Vi får träna varje dag ett tag framöver så hon kan vara med familjen om hon så önskar.


Idag är jag väldigt trött, kan bero på min yrsel, den är där nästan hela tiden. Det skall bli så gosigt att krypa ner i 
bädden om en stund!

Vi hörs 



Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards