Alla inlägg den 3 februari 2012

Av Helene - 3 februari 2012 11:21



Igår passade jag på att ta en bild på vägen ner mot mitt gamla hem. Ingen har kört där sedan snön kom.

Som det är nu så förstår jag knappt att jag varje dag rullat ner för backarna och 600 meter till in i skogen.

Det känns som en lättnad även om jag faktiskt saknar torpet på många sätt.


  



Här bor jag nu. Bilden är tagen från gårdsplanen. Huset badar i sol och det märks en stor skilllnad i dagsvärme

inomhus. I torpet nådde nästan aldrig solen fram. Kan bero på att det var små fönster..........


     


Sitter just nu och tittar ut i kylan. Den verkar ha ett järngrepp om allt. Skall besöka hönorna om en stund.

Förmodligen finns det några ägg att hämta in men dom är nästan djupfrysta.

Hoppas att prognosen ändrar sig i nästa vecka och att det blir mildare. Det blir lättare för oss alla!


Hämtade bilen igår och nu funkar den fint. Båda drivknutarna är utbytta och enligt mekanikern var det i grevens tid.

Det var en fullständig katastrof enligt honom.


Avslutar med en bild eller två av mina kompisar!

Håll till godo!





Full fart mot bilen, vi vill åka med!



 



Akka vädrar vilt....eller något annat spännande!  


Ha en riktigt bra dag, nu skall jag som sagt ta hand om höns och sedan städa bilen.....hur kul är det?

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards