Alla inlägg den 7 februari 2012

Av Helene - 7 februari 2012 16:27

Ville bara lägga ut en bild på en ny besökare.......




Hmmm, undrar lite över hur jag skall skydda mina höns när det blir dags för dom att gå ut igen!




Här piper räven iväg bakom ladugårdsknuten, inga hönor till middag idag i alla fall!   

Av Helene - 7 februari 2012 13:15

Igår pep jag något om att jag skulle fota hästarna. Tro inte att jag kom ihåg kameran när det väl var dags.

Antagligen är det någon form av inre stress som gör att jag ständigt glömmer saker som jag egentligen vill genomföra.

Fenomenet är väldigt tröttsamt.


Idag har jag nog vaknat på fel sida. Inget verkar särskilt lockande eller roligt.

Kollade in vädret och kylan. Inte gjorde det mig mer vänligt sinnad precis.

Känner det som en personlig förolämpning att det är så förbannat kallt.

Dag ut och dag in.

Nej, jag fryser inte men jag blir stel inuti när jag vet att vi bor i en frys och att det skall fortsätta länge 

till.

Tyvärr blir det värre med åren. Borde flytta till ett mer jämt klimat men var finns det nu för tiden?

Riskerar ju att hamna i stormar, översvämningar, tsunamis, orkaner, vulkanutbrott eller annat hysteriskt.

Inget alternativ med andra ord.


Igår sändes 30 grader i februari på svt1. Vad tyckte ni därute, ni som tittade?

Tyckter att det ger mersmak. Har ju haft "förmånen" att se två avsnitt av den redan och gillade det jag såg.

Bra skådespelare, i alla synnerhet Lottie (tror jag hon heter i det civila), hon som är den kuvade hustrun. Gillar hennes rollkaraktär.


Oj, vad det var skönt att ventilera min väderfrustration, även om inte så många lägger märke till den!

Ha en bra dag

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards