Alla inlägg den 5 februari 2012

Av Helene - 5 februari 2012 23:09

 


Hemma från arbetspasset. Har haft en bra kväll. 

Hemfärden funkade bra trots varning för halka. 

Olyckan på riksväg 40 satte nog sina spår. Passerade olycksplatsen vid halv fyra straxt innan dom släppte

på trafiken igen så jag fick ta en omväg.

Dom pratar om en snögardin......den missade jag!


På jobbet ringde alla mobiler eller annonserade om sms. Min mobil var tyst!

Många oroliga släktingar och vänner till arbetskamrater ringde för att fråga om allt var ok.

Såklart gällde det dom som kommer från Borås och far förbi Bollebygd, precis som jag...men min mobil

var fortfarande tyst......

Undrade lite smått om jag inte har en enda en som bryr sig om mig! :(


Väl hemma möttes jag av två glada hundar (och en väldigt kelig katt som varit utomhus i några timmar).

Huset var fortfarande hyfsat varmt, ingen har ju eldat på några timmar. Det var betydligt kallare i går men då var det ju å andra sidan 18 minus ute. Nu var det bara 7 minus, nästan sommar :)




Tysonkatten upplever nog en nytändning som katt. Han jagar och smyger på Lara och Majsan. River ner diverse saker och förstår inte att han inte kan hålla på så inomhus. Vårkänslorna svallar mer än vanligt mycket i år.

Tur att han är kastrerad annars hade han nog dragit på friarstråt.

Bilden tog jag förra året när han blivit utelåst en sen kväll.


 


Dom här två damerna är inte så glada över Tysons påhopp.  Ovanligt nog har dom hamnat på samma bild. Det händer sällan att dom är i närheten av varandra. Ingen större kärlek mellan dom kan jag säga.

Lara verkar inte vara på topp för närvarande. Hon mediterar hela dagarna och vägrar gå ut. Varje vinter är det likadant fast jag tycker nog att hon är extremt tillbakadragen just nu. Pälsen är tufsig och hon verkar inte vara i form. Lite orolig blir jag allt. Kattprinsessan är en raring även om hon är tjurig för det mesta.


Klockan drar sig mot midnatt, måste nog lägga mig i tid i dag.

kram

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards