Alla inlägg den 10 februari 2012

Av Helene - 10 februari 2012 12:13

 


Tyson, katten som glömt att han är kastrat! Han har så mycket att göra hela dagarna. Samtidigt har han ingen kolla på vad han gör. Framför allt så är han hela tiden på "fel" ställe och han lägger sig i allt jag gör.

Igår kväll när jag eldade i täljstenskamminen var ha på väg in i luckan där asklådan står....tur att den står ivägen.

Skall jag lägga in ved så har han näsan i det också. Kanske tror han att jag behöver hjälp på något sätt.

Tyvärr vill han inte vara ute längre 10 minuter åt gången. Normalt är att han är ute hela dagarna och inne på nätterna kyla eller inte spelar ingen roll men sen vi flyttat så passar inte de gamla rutinerna längre.


Idag är jag ledig. Har hunnit måla tre skåpsluckor och en dörr med vit färg. Vi har varit i affären och jag har skickat ett paket med chablonkatter till en kund. Roligt att hon ville göra som jag har gjort.




Har nu en idé om hur det stora kalla vedrummet skall bli i färg. Är sugen på svart, lakrits heter den och finns på Rusta. Har redan inhandlat den och nu skriker den att den vill upp på väggen. En fondvägg blir det och resten blir

ljust. Just nu är hela rummet ljusblått och jag nästan kräks på den babyblå varianten.

Förmodligen kommer jag att sätta chabloner på den svarta väggen så att rummet blir lite roligare.

Här är det bara förvaring. Garderober och ved i en snygg blandning.

Pippikatten bodde här i början eftersom hon inte var van att vistas inomhus i värmen men nu har hon fått flytta in på mitt mottagningsrum som är lite uppvärmt. Det första dygnet tror jag att hon upplevde som jobbigt eftersom det var en något varmare temperatur runt henne.


Tänker flytta möbler om en stund. Har ett linneskåp inne på toaletten som är lite väl klumpigt och tar stor plats.

Först tänkte jag att det var utmärkt att lägga handdukar i men.....

Funderade sedan på om jag skulle måla det så att det ser trevligare ut.....nä, inte nu och inte sjutton blir det mindre med lite färg på, alltså skall det ut.

Någon kanske har nytta av det. Hör av er i så fall. Blir det kvar så kommer jag att måla det såsmåningom.

Jag tror att dt kan bli kanonfint med lite omsorg.

Lägger in en blid på det i nästa inlägg.


Har nu slurpat i mig mitt goda kardemummakaffe och känner mig taggad att släpa möbler en stund.

Vi hörs

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards