Alla inlägg den 12 februari 2012

Av Helene - 12 februari 2012 23:12



Här är schablonväggen. Del av den i alla fall.


Såhär såg det ut från början. Kanske syns inte den blå färgen så bra på dessa bilderna så skillnaden blir kanske inte så stor för dig som läser detta som för mig.






Såhär ser det ut nu!




Synd på min lilla lampa, den åkte i golvet när Majsan undersökte rummet för tionde gången samma dag :)

En mycket nyfiken katt! :)




Lakritsväggen, snart finns det hästar som piggar upp!


   



Jag är nöjd, det ser lite gladare ut!




Äntligen har jag anledning att sätta upp mitt tyg som jag gillar men aldrig kunnat använda. Draperi för

ytterdörren inte fel alls!


Jag är nöjd med dagens arbete. Nu skall bara resten av alla prylar bort. En TV som ingen vill ha och som knappt är använd. Björn fick den för sina sina spel men har inte utnyttjat den så mycket. Har lite svårt att bara slänga den eftersom den fungerar även om det inte är en platt variant.

Kanske kan den stå i sovrummet och samla damm, jag lär väl aldrig hinna ligga i sängen och se på TV.    


Nu är klockan natten och jag skall upp kl. 05.30 Börjar kl.7 irrrrrk!

Ha det, vi hörs

Av Helene - 12 februari 2012 15:33

Vad har hänt här hemma idag då?

Söndag morgon mulen men betydligt varmare utomhus.

Solen anlände ca kl. 10. Härligt!


 

Igår red jag på Björk. Ont som vanligt, tänk om det är mina höfter som krånglar i alla fall. :(

Det var väldigt kallt och jag frös mer än vanligt. Jag kände mig ändå så himla lycklig.

Björk är ju inte så stor precis men när man sitter på henne känns hon inte så pyttig alls.

Hon rör sig mjukt och fint och har ett härligt lynne. Jag gillar henne skarpt. En "vill ha häst".

Vaknade alltså med lite träningsvärk. Kändes rätt bra faktiskt.

Kommer att rida under vecka igen.


I övrigt har jag ägnat stor del av helgen till att måla i förrådet. Svart och en ljus färg som kallas linne.

Linne har jag målat med i hela huset mer eller mindre. En trevlig färg som funkar överallt.

Rummet blev riktigt bra.

Från början var det ljusblått och inte målat överallt. Såg lite trist ut.


 



Nu har jag använt den ljusa färgen på fönsterväggen och dörrväggen. De andra två väggarna blev lakritssvarta.

Jag är supernöjd. Nu fattas bara mina dekorationer. Det blir hästar den här gången. Så fort färgen torkat så

klistrar jag upp dom.

Skall också tillverka en klädhängare eftersom den som fanns här är så ful och full med gammal färg.

Meningen är att det här rummet skall kunna fungera som hästkläderförvaring, hundtork och plats att måla

möbler på. Här finns också städskåp, garderob för säsongskläder, skoförvaring och en garderob med enbart

hyllplan som får ta hand om alla julsaker och diverse påsksaker.

Den gamla skänken som jag fått har hamnat här också tillsammans med det "fula" linneskåpet. 


Som kronan på verket har jag äntligen hängt upp ett tyg som jag gillar men som jag aldrig har haft möjlighet att

använda för att det är egentligen inte min stil. Gillar det ändå :)

Bilder kommer såklart. Skall bara ta dom också.


Eftermiddagen skall användas till promenad med hundarna innan solen försvinner helt. 

Därefter skall jag slänga mig på soffan och se en film. 

I morgon börjar jag kl. 07.00 Inte min grej, men såklart måste även jag ta sådana pass!


Våren kommer snart har fåglarna sagt!

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards