Direktlänk till inlägg 24 februari 2012

Fredag igen

Av Helene - 24 februari 2012 20:58

Hej alla hågade!

Yr är jag fortfarande. Mycket obehagligt.

Det blåser rejält utomhus och så det är extra mysigt inne idag. Ligga på soffan och slappa är inte helt fel.

Tittade in på min blogg och kollade om någon läser den. Jag häpnade, många är inne och kollar läget.

Visst, det kan ju vara så att det bara är en eller två men hur troligt är det att så få tittar in så ofta.

Lite trist bara att det är så ytters få som säger hej eller lämnar en kommentar. 


Fick ett mejl idag som jag lovat att printa ut och scanna. Ha, hur skall det gå till när scannern har fått fnatt.

Kanske om jag talar vänligt till den. Ja, vi får väl se vad som händer när jag väl kommer till skott.


Var i alla fall tvungen att dammsuga idag. Har fått äran av att låna väninnans superdammsugare.

En sån där som går på djupet och som man kan tvätta mattor med. Riktigt så långt har jag inte gått men

ett par mattor har verkligen fått en duvning. Dom ser jättefina ut nu och klarar sig ett tag till utan tvätt.

Jag kan ju inte säga att jag är så stolt över mig själv när jag ser hur vattnet som man har i dammsugarbehållaren ser ut. Det är riktigt äckligt! Snacka om kvalster, sand, allmän smuts och damm - allt i ett!

Nu när snön är borta så drar ju hundarna in diverse lera och annat smutsigt.

Oundvikligt även om jag numera har egen ingång till dom och där våta tassar hinner bli hyfsat torra på väg in.

Försöker hitta ett enkelt sätt att rädda mina golv så att jag slipper ha dammsugare och golvmoppar framme hela tiden.

Jag avskyr faktiskt det.


Nu är oljelampan tänd och skulle strömmen ge upp så ser jag i alla fall vart jag skall. Det blir inte mörkt här det blir kolsvart. Riktigt spännande faktiskt.....

En kopp het kaffe latte är på G. Mums!


 
 
Victoria

Victoria

25 februari 2012 21:53

Jag är inne och kikar nästan varje dag :) var borta länge från din blogg dock, alla mina favoriter försvann i ett datorbyte, men nu är jag tillbaka! Men jag erkänner, jag är otroligt dålig på att kommentera... men jag är här ändå!! Kram på dig!!

http://victoria-81.blogspot.com

Helene

25 februari 2012 22:12

Kram på dig själv! Kul att du hörde av dig det blev jag glad för!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 31 januari 2019 14:09

Nu är jag på plats och tänker faktiskt försöka ge mig på att blogga lite oftare.Lusten att skriva är inte borta men jag skriver i helt andra sammanhang nu för tiden.Jag kan berätta att livet inte ser lika dant ut nu som det gjorde 2015 i november.När...

Av Helene - 15 juli 2017 00:25

Sist jag skrev var i april 2015.Det är över 2 år sedan.Den senaste veckan har jag känt ett visst sug att skriva igen så nu blir det snart några nya inlägg.Livet har liksom sprungit ikapp mig och numera är jag pensionär, sittandes i rullstol för det m...

Av Helene - 20 april 2015 19:04

Men oj, jag har visst en blogg som bör tas omhand. Ser ju att en och annan kollar om jag skriver något. Hej på er!   Nu för tiden arbetar jag som lärare. Det var några år sedan. Det är ungefär som att cykla. Inte sjuttan har jag glömt pre...

Av Helene - 30 januari 2015 00:08

Ny hemsida äntligen! Den gamla tog liksom slut av någon anledning. www.kurhomeopati.com heter den. Välkomna in på sidan!   Med risk att hamna i dispyt med något troll så lägger jag ut min fb länk också.https://www.facebook.com/CurenturDjurh...

Av Helene - 16 januari 2015 21:50

Fredag kväll. Kallt i huset. Glömde att ta in ved förut så jag får skylla mig själv.Göteborg fick besök av mig idag igen.Hjälpte min mamma en stund med sjukbesök.Det är jobbigt för henne att åka till sjukhuset varje dag för att hälsa på sin livskamra...

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards