Alla inlägg den 6 februari 2012

Av Helene - 6 februari 2012 12:42



Såhär såg det ut den 6 januari 2011, kallt, mycket snö och sol!  


Hurra, inte så kallt idag! Snopen blev jag när jag insåg att det blåser rätt bra istället. Då blev det kallt igen :)

Har precis varit och hämtat ved. Måste ta in den ett dygn innan det skall användas. Trots kyla så finns det ju alltid fukt i luften och veden drar åt sig hur jag än skyddar den.


Känner viss vårinspiration idag. Kan bero på solen och på en god vän som jag pratade med tidigare idag.

Om en stund åker jag till Lisen och mockar lösdriften!

Tänker äntligen komma ihåg att ta kameran med mig och hoppas på nya vinterbilder på ulltottarna.

Ulrika, som har varit på utflykt över helgen kommer hem idag så nu behöver jag inte oroa mig för vatten och hö till våra djur. Jag har visserligen skött det hela dessa dagarna men på andra tider än de är vana vid. Har ju jobbat hela helgen på tider som inte passar hästarna.

Som tur är så har dom anpassat sig finfint!


Nu eldar jag i spisar och kaminer så att det är hyfsat varmt när jag kommer hem i kväll efter jobbet.

Det är ett måste om jag inte skall förfrysa. 


Har lust att köpa ett gäng tulpaner idag!

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards