Direktlänk till inlägg 28 februari 2012

Katt med åtta ben

Av Helene - 28 februari 2012 11:46

Har redan råkat ut för dramatiska händelser. 

Majsan kom inte in i går kväll som hon brukar göra och när jag funderade över när jag senast såg henne kom jag på att hon varit borta större delen av dagen. Inte bra tänkte jag som är van vid att dom alltid är i närheten.

I morse kom hon inte heller så jag bestämde mig för att åka ner till torpet för att se om hon var där.

Jag kom halva vägen sen stannade bilen. Inget fel på batteriet, men heller ingen energi att starta motorn igen.

Den bara stod där som ett vitt monument på skogsvägen. 

Jag promenerade bort till torpet, ropade på Majsan och vips kom hon. Verkade glad över att se mig

Hon ville inte gå med hem. Jag fick lyfta henne och det gillar hon inte. 

Försökte starta bilen på väg hem igen men det gick inte förstås.

Nu stod jag där med en katt som under protest satt i min famn, två hundar som verkade förvirrade och en bil som inte kan få stå mitt i vägen. Ingen kan ju komma förbi. Vad gör jag nu?

Skall dessutom till jobbet kl. 14. Behöver handla hundmat, hönsfoder och en saltsten också.

Med den slingrande katten som nu utvecklat 8 ben och beter sig som en orm gick jag hem, ringde min vän Janne som just idag hade fullt upp.

Ringde Ulrika, hon hade inte sin bil hemma och deras bil nr två kör man inte i skogen med. Den är inte gjord för det.

Ringde då min hyresvärd och hon kunde komma upp och hjälpa mig att flytta bilen samt låna ut en bil åt mig.

Vi fick flyttat min bil till ett bättre ställe och jag kör nu Volvo tills i morgon.

Passade på att titta på valparna som familjen Blad har. Svarta dvärgschnautzervalpar födda i lördags.

Givetvis inte mycket för världen än men det är alltid något rart med valpar. Jag kanske skulle skaffa mig en sådan, fast inte just nu.

Funderar givetvis över vad det kan vara som är fel på bilen och kommer på att det låtit från "drivremmen" eller vad det kallas.

Kanske den har gått av? Det har gnisslat där ett bra tag.


I morgon är en ny dag och då lär jag väl få veta vad problemet är gissar jag.

Ha en bra dag, vi hörs



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 31 januari 2019 14:09

Nu är jag på plats och tänker faktiskt försöka ge mig på att blogga lite oftare.Lusten att skriva är inte borta men jag skriver i helt andra sammanhang nu för tiden.Jag kan berätta att livet inte ser lika dant ut nu som det gjorde 2015 i november.När...

Av Helene - 15 juli 2017 00:25

Sist jag skrev var i april 2015.Det är över 2 år sedan.Den senaste veckan har jag känt ett visst sug att skriva igen så nu blir det snart några nya inlägg.Livet har liksom sprungit ikapp mig och numera är jag pensionär, sittandes i rullstol för det m...

Av Helene - 20 april 2015 19:04

Men oj, jag har visst en blogg som bör tas omhand. Ser ju att en och annan kollar om jag skriver något. Hej på er!   Nu för tiden arbetar jag som lärare. Det var några år sedan. Det är ungefär som att cykla. Inte sjuttan har jag glömt pre...

Av Helene - 30 januari 2015 00:08

Ny hemsida äntligen! Den gamla tog liksom slut av någon anledning. www.kurhomeopati.com heter den. Välkomna in på sidan!   Med risk att hamna i dispyt med något troll så lägger jag ut min fb länk också.https://www.facebook.com/CurenturDjurh...

Av Helene - 16 januari 2015 21:50

Fredag kväll. Kallt i huset. Glömde att ta in ved förut så jag får skylla mig själv.Göteborg fick besök av mig idag igen.Hjälpte min mamma en stund med sjukbesök.Det är jobbigt för henne att åka till sjukhuset varje dag för att hälsa på sin livskamra...

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards