Direktlänk till inlägg 21 februari 2012

Blandad tisdag

Av Helene - 21 februari 2012 13:26

Så har halva dagen rusat i väg.

Har hunnit måla lite på "staketet" i övervåningen. Tyvärr så har katter av olika karaktär använt stolparna,

som håller allting uppe, till klösbräda. Så även mina som vid inflytt bara fortsatte på de redan saboterade

träytorna. Har slipat så gott det går med min slipmaskin. Får nog spackla lite också det kanske hjälper upp

snyggheten.

Än så länge har jag bara grundmålat. Det känns alltid oöverstigligt när det är "galler" som skall målas. Tar hur lång tid som helst och har hur många sidor som helst också.

Gav mig också på skafferidörren idag. Med slipmaskinen förstås och lyckades matta ner ytan så att jag kan börja måla den.

Köksdörrarna skall bli ljust grå. Jag bara älskar tanken på grå luckor........harmoniskt och vackert .......me like!


Pippikatten som har varit hemma sedan i december har börjat undersöka omgivningarna utomhus och hittar till rätt dörr när hon skall gå in.

Än så länge har hon inte träffat de andra här i huset eftersom hon är så misstänksam och irriterad.

Mot mig är hon snäll men ibland får hon anfall och biter mig utan att jag gör något.

Lite bättre har det blivit, men kommer nog aldrig att försvinna helt.

Nu när hon går ut så blir det inte så mycket pyssel med kattlådan. Till våren kan jag nog avveckla den helt.

Normalt så har jag bara lådorna inne från sen höst till vår eftersom mina katter håller sig mer inne då. I alla fall Larakatten. Hon har ju sina egna trix.


Idag skall jag till stallet och pyssla runt lite. Lisen skall ha sina piller och det behöver mockas i lösdriften. 

Mockar gör vi varje dag men det blir oftast Ulrika som sköter det. Jag har ju lite knasiga tider och på vintern 

hinner jag inte på em efter hemkomst för då har det varit mörkt. Lägg märke till att jag skriver har det varit mörkt.

Nu kommer jag nog inte undan så länge till.

Tanken är väl egentligen att stona skall gå här hos mig så fort vi kan vänja av Lerki. Det skall bli mysigt att ha dom hemma. Tyvärr är det svårt att sätta stolpar för närvarande så det är bara att önska en snabb upptining av markerna.


Solen skiner och hela jag känner mig på gott humör. Är dock lite bekymrad över att jag varit så yr i skallen i några dagar.

Vet inte om det har med felaktiga glasögon att göra eller om jag har lågt blodtryck. Går det inte över snart så får jag väl skutta iväg till en vårdcentral eller så.


Min son har skrivit en bok och har precis blivit klar med den. Jag har fått äran att läsa den först av alla.

Den är spännande. Fantasytema men lite annorlunda komponerad.

Hoppas att han på något sätt kan få den i tryck så småningom.


Har jag huvudet med mig idag så skall jag fota lite hästar och även Pippi. Eftersom jag skriver om henne kan ju även hon få en egen bild eller hur!


Ha det bra i solen 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 31 januari 2019 14:09

Nu är jag på plats och tänker faktiskt försöka ge mig på att blogga lite oftare.Lusten att skriva är inte borta men jag skriver i helt andra sammanhang nu för tiden.Jag kan berätta att livet inte ser lika dant ut nu som det gjorde 2015 i november.När...

Av Helene - 15 juli 2017 00:25

Sist jag skrev var i april 2015.Det är över 2 år sedan.Den senaste veckan har jag känt ett visst sug att skriva igen så nu blir det snart några nya inlägg.Livet har liksom sprungit ikapp mig och numera är jag pensionär, sittandes i rullstol för det m...

Av Helene - 20 april 2015 19:04

Men oj, jag har visst en blogg som bör tas omhand. Ser ju att en och annan kollar om jag skriver något. Hej på er!   Nu för tiden arbetar jag som lärare. Det var några år sedan. Det är ungefär som att cykla. Inte sjuttan har jag glömt pre...

Av Helene - 30 januari 2015 00:08

Ny hemsida äntligen! Den gamla tog liksom slut av någon anledning. www.kurhomeopati.com heter den. Välkomna in på sidan!   Med risk att hamna i dispyt med något troll så lägger jag ut min fb länk också.https://www.facebook.com/CurenturDjurh...

Av Helene - 16 januari 2015 21:50

Fredag kväll. Kallt i huset. Glömde att ta in ved förut så jag får skylla mig själv.Göteborg fick besök av mig idag igen.Hjälpte min mamma en stund med sjukbesök.Det är jobbigt för henne att åka till sjukhuset varje dag för att hälsa på sin livskamra...

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards