Alla inlägg den 28 januari 2009

Av Helene - 28 januari 2009 23:31

Jaha,nu är jag hemma igen efter en hel dags arbete. Åkte hemifrån kl. 07.00 och var hemma ca 22.38 Nya jobbet!!!!! Verkar kanonbra och vilka mysiga människor, det kändes så gott att kliva in i deras lokaler. Jag gratulerar mig till detta jobb! Men hjälp vad mycket man skall hålla reda på.

Eftersom det handlar om barn med särskilda handicap så gäller det att ha koll på läget.

Fick ta en omväg hem på ca 1,5 mil för det var så himla halt på skogsvägen. Bilar i diket skrämmer mig så jag körde motorväg så långt det gick och sen på liten asfaltsväg så långt det gick, allt för att fiska upp rottisen hos mina vänner. Tillslut var jag tvungen att snigla mig fram på grusvägen en bit också. Jodå, bil i diket och blank fin is på vägbanan. All eventuell sand som man kört ut ligger i vägkanterna och i dikena. Hur bra är det när man inte vill krypa ner i diket för att ens kunna bromsa försiktigt. Jag är så trött på detta nu! Bästa biten att köra just nu är på vår egen smala oframkomliga pytteväg, hur förvånade blev ni inte nu? Den har ju knappt varit farbar den senaste tiden.

Nä nu skall jag krypa ner i bingen med en bok, hunden kommer att ligga utsträckt på rygg brevid mig och snarka för brinnande livet. Hon är trött efter en dag med alla dessa andra hundar och av att vänta på mig. Glad är jag över att hon kunde ha sällskap hela dagen när jag nu var borta så länge.

Skall ta ett foto på henne när hon ligger i min säng så får ni se hur tokigt det ser ut, men detta gör jag en annan dag.

Ha det lika bra som jag, sov gott


Av Helene - 28 januari 2009 13:52

Börjar bli lite nervös för kvällens övningar. Ny arbetsplats och jag har ingen aning om hur där ser ut eller hur den övriga personalen är.

Har hunnit arbeta fram till klockan ett idag i samma klass som igår. Som tur var så kunde jag komma ifrån en timma tidigare annars hade det blivit lite tajt. Hann faktiskt slå på datorn som ni ser och jag har hunnit fixa mig en god kopp kaffe. Kaffet lyser med sin frånvaro även på skolan som jag vickar på. Det är för trist, inget att samlas runt alls.

Jag vet inte om lärare har ovanligt tråkigt på jobbet eller om det är så att dom är helt utarbetade. Jag har inte skrattat på 2 dagar, inte ens dragit på smilbanden så det stör, för det finns ingen spontan glädje. Det skulle i så fall vara inne på fritids. Där är det lite högre till tak tycker jag mig se.

Jag vill skratta varje dag, annars dör jag en bit och det tar tid att ta igen. Jag tycker att det är ofriskt att vara utan skratt!

Håll nu tummarna för att detta nya jobbet är precis så intressant och kul som jag vill att det skall vara.

Nu skall jag snart ge mig iväg i Lilla Blå!

Tummen upp för mej!

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards