Alla inlägg den 25 januari 2009

Av Helene - 25 januari 2009 14:53

Idag har jag fyllt magen med kladdkaka och grädde! Gott var det, kan jag säga. Av en kompis fick jag en urmysig halvlång vår jack helt i min stil, det blev jag väldigt glad för. Jag byter den mot en fuskpäls som är mörkblå med huva. Den är så himla stor så jag ser ut som en jätte när jag har den. Fuskpäls är ok tycker jag, så lite trist känns det allt när jag nu ger bort den. Å andra sidan skall jag inte vara med om mer vinter den här säsongen har jag bestämt. Förmodligen är det bara ett önske tänkande vädret gör ju inte som jag vill precis.

Mer bra saker idag är att det är 3 grader varmt och fågelkvitter i buskarna. Det enda som inte är kul är isen som fortfarande hindrar mig att ta mig ända hem. Jag har saltat och sandat för i em skall jag ta Lilla Blå ner för backen! Håll tummarna för oss!

I går var jag ju på dop. Vilken fin tillställning det var. Prästen var en riktigt skön person och uppträdde lite utanför de vanliga "dopramarna". Släkt från båda sidor kom dit och efter själva dopcerermonin åt vi väldigt god plockmat och drack kaffe med tårta. Föremålet för denna lördagseftermiddag uppförde sig som han inte gjorde annat än vara på dop. Inte ett pip på "fel" ställe. Han är en sån goding och jag önskar honom all lycka i livet.

Jag tyckte det var väldigt mysigt att träffa mina kusiner och deras barn och det blev en del babbel mellan oss som det brukar bli. Jag tror att jag har en bra familj. Ingen osämja och dravel. Det är alltid roligt att träffas och vi gör det ganska ofta. Inte så att vi springer på alla kalas precis men vi har annat gemensamt under året som går.

Min mamma och hennes bröder träffas en del och gör roliga saker ihop, det tycker jag är helt underbart. Dom är rädda om varandra. Förmodligen är det en av anledningarna till att det känns viktigt att vi träffas allihop ibland. Det är dom gamla som håller ihop oss och så har det nog alltid varit i vår släkt.

Nä, nu är det dags för hästarna innan det blir för mörkt ute. Visserligen är klockan bara lite efter tre men eftermiddagarna har en förmåga att springa iväg i snabb takt.

När jag var i affären idag kunde jag inte låta bli att köpa mig en liten vårblomma. Skall ordna med den när jag kommer hem tänkte jag. Sen blir det en god middag. Det kan jag behöva. Vet inte riktigt vad den skall bestå av än, men jag inbillar mig att jag skall göra potatis i ugnen i alla fall.

Ha det gott alla - snart kommer våren



Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards