Alla inlägg den 27 januari 2009

Av Helene - 27 januari 2009 23:41

Hur barnslig är inte jag då? Vann en auktion igen, jag slösade bort en hel krona minsann, men med frakten blev det lite till. Nu har jag äntligen ett par vita jogginbrallor att glida i när jag kommer hem på kvällen. Jippie!

Snygga också, dvs med fräcka sömmar å sånt.

Väninnans dotter är en hejare på att klippa hår. Hon tog sig an mig idag och piggade upp hela mig med en kortare frisyr. Ja, inte ser jag ut som på bilden här brevid längre. Nu har jag ju frisyr! Det innebär att jag måste se mig i spegeln dagligen och i synnerhet om jag skall träffa folk, annars står det åt alla håll. Nu är jag ju inte så petig med sånt, men jag fostras ihärdigt av min sjuttonåring som nästan dör varje gång jag glömmer av att fiffa till håret. Hon är själv fruktansvärt petig med detta.

Nåväl, idag har jag vickat i en klass på lågstadiet, det gick bra. Takterna sitter i verkar det som. Jag överlevde i alla fall och det verkade barnen göra också. Skall dit i morgon igen ett par timmar. Tyvärr var jag inte tillräckligt attraktiv för den här rektorn så han har anställt en annan lärare till klasslärartjänsten jag sökt på samma skola. Säkert yngre och vackrare och mer begåvad, hahaha. Jaja, man kan inte få allt här i världen!

Efter vicket i morgon skall jag till mitt nya jobb. Det skall bli så himla intressant. Hunden skall vara på "pensionat" under dagen och bo granne med två St Bernardstikar, plus några till.

Jag vill inte att hon skall vara ensam i två omgångar på en och samma dag.

Vi behöver komma iväg vid sjutiden i morgon bitti. Jag kan nästan inte föreställa mig detta för jag är medvetslös vid den tiden på dygnet i synnerhet om jag MÅSTE göra något viktigt. Fick lejt ut hästarna också så jag slipper tänka på dom i morgon också. Det hade blivit lite väl tajt.

Eftersom jag ständigt tjatar om vädret så kan jag meddela att det var idiothalt under min resa hem från frissan och isen i min backen finns kvar men jag kan ta mig hem utan problem. Inte illa tycker jag och ser på mina krukväxter att det börjar bli vår eftersom det liksom spritter i krukorna.

En del gamla växter håller på att hoppa ur krukan i sin iver att nå fram till ljuset. Jag är imponerad skall jag säga. Växer som normalt skulle dött under sensommar/höst, eftersom dom är typiska vårkrukväxter, har börjat växa till sig och blomma igen. Dom trivs här i köket och antagligen är det rätt riktning för dessa små älsklingsblommor. Jag kallar dom för lyckoklöver, vet inte vad dom heter egentligen.

När jag nu inte fick den här lärartjänsten så kanske jag kan ha den där valpen trots allt.....jag har lite svårt att släppa taget om henne måste jag säga. (Äsch jag bara pinar mig lite så jag inte kan somna.)

Kanske skall jag ta och läsa i min suveräna bok om alternativbehandling så somnar jag kanske lättare, det låter ju illa, men saken är den att man får vara på alerten när man läser sånt och jag inbillar mig att jag faktiskt är lite trött.... en hjälp in i John Blunds värld kan jag behöva ibland.

Förresten så börjar det hända saker med min blogg, jag får en och annan kommentar - även från nya personer och jag har många fler som tydligen läser den då och då. Det tycker jag är riktigt roligt!

Ha det bäst - köp ingen häst!


Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards