Alla inlägg den 22 januari 2009

Av Helene - 22 januari 2009 20:25

Jag undrar när the Bat skall visa sig igen. Han heter numera Hector the Bat och jag hoppas innerligt att han har hittat ett gömställe så att inte kattprinsessan får tag i honom. Hon är fenomenal på att jaga både det ena och andra.

Idag har det skett något härligt, jag har fått ett jobb och jag kommer förmodligen att jobba kvällar mellan halv fyra och tio. Perfekt för mig. Det kommer att bli en del helger också och förhoppningsvis nätter mellan varven. Helst vill jag ha natt. 10 nätter per månad och jag skulle jubla.

Ingen mera skola för min del som det ser ut just nu.Häpp

Det är till och med så lovande att jag kanske tar hem valpen nu. Min mamma, visserligen 80+, kan tänka sig att vara hundvakt. Rottisen blir ju ett problem för henne, men å andra sidan så får rottisen vara väl rastad och sen hämtar jag ju hundarna med en gång efter jobbet. Hellre det än ensamma hemma. Här hemma är hon ju oftast ute och grejar hela dagarna så hon är faktiskt lite lat när hon kommer in och svår att få ut på nattrunda. Hon verkar till och med förolämpad när jag vill att hon skall ut innan jag går och lägger mig.

Hästarna har verkligen ett bedrövligt underlag i hagarna och på vägen dit. Jag gillar inte detta väglaget och Daisy blir alldeles stel som en pinne när det är halt ute. Samtidigt vill man ju inte ha dom inne om det inte blir helt omöjligt för dom att gå och det är det inte än. Får väl se vad morgondagen har att erbjuda vädermässigt. Det står på löpsedlarna att det kommer snöoväder i västsverige redan i natt. Jaha, kanhända kommer jag att bli insnöad på riktigt.

Grannens vakthund som helst vill sitta i knä på besökande var tyvärr ute när jag kom uppvrålande för backen till deras gård. Han var liksom ivägen och jag var tvungen att stanna. Sen kan ju vem som helst räkna ut att jag inte kom en mm längre. Som tur var kom hndens människor och hjälpte mig och tillslut var jag upp på krönet. Det är så hysteriskt halt överallt här i området att jag beslöt mig för att gå ner till mitt hus. Så nu står bilen hos grannen och förhoppningsvis finns den kvar där när jag skall iväg i morgon.

Nä, nu blir det en dusch och sen hoppar jag i bingen!

Trallala jag har fått jobb!


Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards