Direktlänk till inlägg 28 januari 2009

Omväg och senväg

Av Helene - 28 januari 2009 23:31

Jaha,nu är jag hemma igen efter en hel dags arbete. Åkte hemifrån kl. 07.00 och var hemma ca 22.38 Nya jobbet!!!!! Verkar kanonbra och vilka mysiga människor, det kändes så gott att kliva in i deras lokaler. Jag gratulerar mig till detta jobb! Men hjälp vad mycket man skall hålla reda på.

Eftersom det handlar om barn med särskilda handicap så gäller det att ha koll på läget.

Fick ta en omväg hem på ca 1,5 mil för det var så himla halt på skogsvägen. Bilar i diket skrämmer mig så jag körde motorväg så långt det gick och sen på liten asfaltsväg så långt det gick, allt för att fiska upp rottisen hos mina vänner. Tillslut var jag tvungen att snigla mig fram på grusvägen en bit också. Jodå, bil i diket och blank fin is på vägbanan. All eventuell sand som man kört ut ligger i vägkanterna och i dikena. Hur bra är det när man inte vill krypa ner i diket för att ens kunna bromsa försiktigt. Jag är så trött på detta nu! Bästa biten att köra just nu är på vår egen smala oframkomliga pytteväg, hur förvånade blev ni inte nu? Den har ju knappt varit farbar den senaste tiden.

Nä nu skall jag krypa ner i bingen med en bok, hunden kommer att ligga utsträckt på rygg brevid mig och snarka för brinnande livet. Hon är trött efter en dag med alla dessa andra hundar och av att vänta på mig. Glad är jag över att hon kunde ha sällskap hela dagen när jag nu var borta så länge.

Skall ta ett foto på henne när hon ligger i min säng så får ni se hur tokigt det ser ut, men detta gör jag en annan dag.

Ha det lika bra som jag, sov gott


 
 
Marina

Marina

29 januari 2009 09:11

Åhh så roligt att du tycker att det nya jobbet verkar bra!!!
Bara att gratuler då!!!
Kramizzzz

http://mezzi.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 31 januari 2019 14:09

Nu är jag på plats och tänker faktiskt försöka ge mig på att blogga lite oftare.Lusten att skriva är inte borta men jag skriver i helt andra sammanhang nu för tiden.Jag kan berätta att livet inte ser lika dant ut nu som det gjorde 2015 i november.När...

Av Helene - 15 juli 2017 00:25

Sist jag skrev var i april 2015.Det är över 2 år sedan.Den senaste veckan har jag känt ett visst sug att skriva igen så nu blir det snart några nya inlägg.Livet har liksom sprungit ikapp mig och numera är jag pensionär, sittandes i rullstol för det m...

Av Helene - 20 april 2015 19:04

Men oj, jag har visst en blogg som bör tas omhand. Ser ju att en och annan kollar om jag skriver något. Hej på er!   Nu för tiden arbetar jag som lärare. Det var några år sedan. Det är ungefär som att cykla. Inte sjuttan har jag glömt pre...

Av Helene - 30 januari 2015 00:08

Ny hemsida äntligen! Den gamla tog liksom slut av någon anledning. www.kurhomeopati.com heter den. Välkomna in på sidan!   Med risk att hamna i dispyt med något troll så lägger jag ut min fb länk också.https://www.facebook.com/CurenturDjurh...

Av Helene - 16 januari 2015 21:50

Fredag kväll. Kallt i huset. Glömde att ta in ved förut så jag får skylla mig själv.Göteborg fick besök av mig idag igen.Hjälpte min mamma en stund med sjukbesök.Det är jobbigt för henne att åka till sjukhuset varje dag för att hälsa på sin livskamra...

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards