Direktlänk till inlägg 31 januari 2009

Elda med block - att jag inte tänkt på det

Av Helene - 31 januari 2009 17:48

Så var det redan lördag em nästan kväll. Hästarna är inne och mumsar på morötter och annat ätbart. Min dotter fastnade i traderaträsket och hittade en jacka som hon MÅSTE ha.

Tur att hon "vann" den. Lycklig som en tok när dessutom mamma betalade den. Ja, nu rör det sig inte om fantasisummor precis.

Jag har idag investerat i block som man kan elda. Att jag inte fattade det redan när det var så himla kallt. Det hade ju varit toppen att ha hemma nu när veden tog slut.Det är ju inte det dyraste man kan elda med om man inte gör det jämt. Just nu testar jag blocken i kaminen i vardagsrummet. Det verkar fungera såhär långt. La precis in ett till. Gissar att det blir ganska varmt om en stund.

Jag gillar att elda i spis och kamin. Det blir en levande värme och dessutom gillar jag ljudet. Bäst är väl när man kan elda för att det är mysigt och inte för att man måste få det varmt. Idag eldar jag för både värme och mys.

Efter att ha ätit middag med mig själv som sällskap, så frossar jag i tapetbitar som jag fått idag.Jag äter dom inte även om det kan tolkas så. Vet inte riktigt vad jag skall göra med dom än men något kul skall det bli. När det blir klart blir det bild på bloggen.

Har också laddat upp en bild på Lisen och Zigge. Jag tycker att den är ganska fin. Kanske var hon extra snäll mot Zigge just den här gången eftersom hon brunstar. Jag skulle allt vilja ha ett föl efter Lisen. Frågan är bara vilken hingst man skall välja. Skulle Lisen få välja själv verkar det bli första bästa, men jag vill nog ha ett ord med i laget, om det överhuvudtaget skulle komma ifråga.

Lägger också in en bild på min väg enbart för att någon skall lida ikapp med mig. Jag är så trött på denna halvkyla och halka så jag nästan mår dåligt.Därför fick jag nästan spader när dottern ringde för en stund sen och med sin snällaste röst bad mig hämta henne vid tåget sent ikväll. Det hade inte blivit riktigt som hon planerat som vanligt. Jag vill ju inte ut på vägen om jag kan slippa det förstås, i synnerhet som det är mörkt, men som den goda moder jag är så åker jag ändå.

Ha det bäst idag också...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 31 januari 2019 14:09

Nu är jag på plats och tänker faktiskt försöka ge mig på att blogga lite oftare.Lusten att skriva är inte borta men jag skriver i helt andra sammanhang nu för tiden.Jag kan berätta att livet inte ser lika dant ut nu som det gjorde 2015 i november.När...

Av Helene - 15 juli 2017 00:25

Sist jag skrev var i april 2015.Det är över 2 år sedan.Den senaste veckan har jag känt ett visst sug att skriva igen så nu blir det snart några nya inlägg.Livet har liksom sprungit ikapp mig och numera är jag pensionär, sittandes i rullstol för det m...

Av Helene - 20 april 2015 19:04

Men oj, jag har visst en blogg som bör tas omhand. Ser ju att en och annan kollar om jag skriver något. Hej på er!   Nu för tiden arbetar jag som lärare. Det var några år sedan. Det är ungefär som att cykla. Inte sjuttan har jag glömt pre...

Av Helene - 30 januari 2015 00:08

Ny hemsida äntligen! Den gamla tog liksom slut av någon anledning. www.kurhomeopati.com heter den. Välkomna in på sidan!   Med risk att hamna i dispyt med något troll så lägger jag ut min fb länk också.https://www.facebook.com/CurenturDjurh...

Av Helene - 16 januari 2015 21:50

Fredag kväll. Kallt i huset. Glömde att ta in ved förut så jag får skylla mig själv.Göteborg fick besök av mig idag igen.Hjälpte min mamma en stund med sjukbesök.Det är jobbigt för henne att åka till sjukhuset varje dag för att hälsa på sin livskamra...

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards